00 header reduce your fuel consumption by using energy saving tyres
Portrait of confident truck driver on parking lot. Copy space.
Yakıt tasarruflu lastikler kullanarak yakıt tüketiminizi azaltın
Yayınlanma tarihi 15 Ocak 2025 - 6 dakikalık okuma
Mevcut ekonomik ve çevresel riskler, filo lastik yönetimi ve doğru stratejinin seçilmesi konusunda daha fazla baskı oluşturuyor. Enflasyon hâlâ yüksek seyrederken, enerji tüketimini azaltmak bir öncelik haline geliyor. Michelin, filoların enerji maliyetlerini ve yakıt tasarrufunu yönetmelerine yardımcı olmak amacıyla uzun yol ve bölgesel kullanım için MICHELIN X® MULTI ENERGY™ Z2 ve D2 yakıt tasarruflu lastikleri geliştirdi. François LE HEN (Ürün Pazarlama Direktörü), Frédéric DOMPROBST (Kamyon Lastiği Tasarımı Ön Geliştiricisi) ve Damien BARDIN (Kamyon Lastiği Tasarımı Geliştiricisi) bize bu konuda ayrıntılar bilgiler verdi.
01 françois le hen frédéric domprobst and damien bardin tell us about fuel efficient tyres
Günümüzde filo verimliliğini etkileyen güncel faktörler hakkındaki görüşlerinizi bizimle paylaşabilir misiniz?
Bir filo yöneticisi olarak gözünüz sürekli yakıt tasarrufundadır. Dizel yakıt size daha pahalıya mal olur, bu nedenle daha iyi yakıt verimliliği önemli bir hedef.
Aynı zamanda, revize edilmiş VECTO hedefleri sayesinde CO2 emisyonlarını da izliyorsunuz.Temmuz 2028’de kamyon ve otobüsler için yürürlüğe girecek olan Euro 7 düzenlemeleri, fren yaparken NOx ve partiküller gibi çeşitli kirleticiler için daha sıkı sınırlar getirecek.
Son olarak, filo operasyonlarınız üzerinde ek baskı oluşturabilecek bir sürücü sıkıntısıyla karşı karşıya kalabilirsiniz. Yeni işe aldığınız kişiler, performansı optimize etmek ve maliyetleri düşürmek için çok önemli olan yakıt tasarruflu sürüş tekniklerini öğrenme sürecinde olabilirler.
Yakıt tüketimi, partikül aşınması ve CO2 emisyonlarını bir bütün halinde değerlendirdiğimizde, bunların filo verimlilik derecelerinizi etkileyen günlük zorluklar olduğunu görüyoruz. Yeni nesil MICHELIN X® MULTI ENERGY™ Z2 and D2 yardımcı olabilir.
Bu, filoları tam olarak nasıl etkiler?
Böylesine değişken bir iş ortamında filolar daha düşük kâr marjlarıyla karşı karşıya kalmaktadır ve kontrolü ellerinde tutmak ve bilinçli kararlar vermek için maliyetlerini yönetme konusunda dikkatli olmalıdırlar. Şirketler kamyon filolarını güncellerken, daha optimize araçlar ve daha yakıt tasarruflu lastikler almak anlamına gelen en son standartları dikkate almalıdır. Sürücü ve araç başına kesin yakıt tüketimini belirlemek için, yükleme ve araç telematik bilgileri gibi tüm filo yönetimi verilerini yakından izlemeleri gerekmektedir. Bu bilgiler daha sonra potansiyel yakıt tüketimi bonuslarını teşvik etmek veya eko-sürücü eğitimi sağlamak için kullanılabilir.
Ayrıca, filolar maliyetli aksaklıkları önlemek için öngörücü bakıma öncelik vermeli ve kullanım maliyetlerini kontrol altında tutmak için lastik harcamalarını diş açma ve kaplama işlemleri ile optimize etmelidir.
Düşük yuvarlanma direnci sunan lastikler filoların enerji tüketimini azaltmasına nasıl yardımcı olur?
İlk başta şunu anlamak gerekir: Günümüzde Michelin, kamyonlar için iki farklı türde düşük yuvarlanma direncine sahip lastik sunmaktadır. MICHELIN X® LINE ENERGYTM ve MICHELIN X® MULTI ENERGYTM serilerimiz, her zamankinden daha fazla uygulamada kullanılabilen ve daha fazla filo için erişilebilir ürünlerdir. MICHELIN X® MULTI ENERGYTM serisini, hem geleneksel içten yanmalı motorlara hem de elektrikli araçlara sahip filoların ihtiyaçlarını karşılamak üzere özel olarak geliştirdik.
02 michelin offers two types of low rolling resistance tyres
Photo : JC)rC4me CAMBIER/MICHELIN
“MICHELIN X® MULTI ENERGY™ Z2 ve D2 serisi, önceki nesillerle karşılaştırıldığında belirgin bir şekilde daha düşük yuvarlanma direnci gösteriyor” diyen Kamyon Lastiği Tasarımı Geliştiricisi Damien Bardin sözlerine şöyle devam ediyor: “Bu, daha önceki MICHELIN X® MULTI serisine kıyasla tahmini olarak %5 ekstra yakıt tasarrufu sağlıyor ve daha yüksek kilometre performansı da elde ediyorsunuz. O yüzden bu düşük yuvarlanma direnci sunan lastikler kamyonların enerji tüketimini azaltmaktadır” diye eklemede bulunuyor.
03 energy saving tyres
İçten yanmalı motorlu araçlarda yakıt tasarruflu lastikler:
Dizel veya gazla çalışan bir aracın yakıt tüketiminin yaklaşık %30’u lastiklerle ilgilidir.4
Michelin’in düşük yuvarlanma direncine sahip lastikleri, lastik deformasyonu nedeniyle boşa harcanan enerjiyi en aza indirerek yakıt verimliliğine önemli ölçüde katkıda bulunuyor. Yuvarlanma direnci etiketi C olan bir lastikten B sınıfı bir lastiğe geçmek, lastiğin kullanım ömrü boyunca 100 km başına ortalama 0,6 litre tasarruf sağlayabilir.
Elektrikli araçlarda enerji tasarrufu sağlayan lastikler:
MICHELIN X® MULTI ENERGY™ Z2 ve D2 lastikleri MICHELIN X® MULTI ENERGY™ Z ve D lastiklerine kıyasla %5 daha fazla menzil ve daha düşük enerji tüketimi sunabilir.
Elektrikli kamyonlar yaygınlaştıkça, bu araçların lastik talepleri hakkında daha fazla şey öğreniyoruz. Bu talepler, MICHELIN X® MULTI ENERGY™ 2 lastiklerinin piyasaya sürülmesinde önemli bir etken miydi?
Evet, bu yeni nesil lastiklerde odaklandığımız noktalardan biri de yük ve tork gibi elektrikli kamyonların özel performans gereksinimlerine uygun olmalarını sağlamaktı. Elektrikli araçlara uyarlanan bu yeni nesil lastikler güçlü bir karkas yapı mukavemeti, daha yüksek menzil ve optimize edilmiş gürültü seviyeleri sunuyor.
Enerji tasarrufu sağlayan bu lastikler güvenlik açısından nasıl bir performans sağlıyor?
MICHELIN X® MULTI ENERGY™ Z2 ve D2, çekiş gücü ve frenleme söz konusu olduğunda standart serilerle aynı yol tutuş potansiyeline sahiptir. Güvenlik açısından ise ıslak zeminde yanal yol tutuş özellikleri daha da iyileştirilmiştir. 3PMSF işareti bulunan bu lastikler tüm yol koşullarında uzun ömürlü yol tutuş ve çekiş gücü sunmaya devam eder . Michelin olarak kalite ve güvenlikten ödün vermeyiz.
Enerji maliyetlerini ve emisyonu azaltmak için yakıt tasarruflu lastiklere diş açabilir ve onları kaplayabilir miyiz?
Evet yapabilirsiniz ve yapmalısınız da! Düşük yuvarlanma direnci sunan lastik modelleri satın aldığınızda, diş açılabilen bir sırt deseni ve kaplanabilen bir karkas yapı sayesinde daha sürdürülebilir bir lastik kullanım politikasına yatırım yapmış olursunuz. Damien, “Enerji tasarrufu lastiklerinizin güvenliğinden ödün vermeden, ömrünü uzatmak için diş açılmasını ve kaplanmasını öneriyoruz” diyor. “Böylelikle toplam sahip olma maliyetinizi tam olarak optimize etmiş olursunuz.”
Yatırımınız ayrıca daha iyi yakıt ekonomisi, daha iyi elektrikli araç menzili ve daha düşük bakım maliyeti sağlayabilir. Filolar, sürdürülebilirlik etkisi hesaplama aracı kullanarak lastiklere diş açma işleminin etkisini ölçebilir.
Enerji tasarruflu lastikler filoların çevresel ayak izlerini azaltmalarına nasıl yardımcı olur?
Michelin Kamyon Lastiği Tasarımı Ön Geliştiricisi Frédéric Domprobst, “Yeni MICHELIN X® MULTI ENERGY™ Z2 ve D2 enerji tasarruflu lastikleri, filonuzu daha az maliyetle ve daha düşük çevresel etkiyle daha ileriye taşımak için tasarladık” diyor. “Maliyet kontrolü, güvenlik, kalite ve de çevresel geçiş gibi temel değişkenler açısından performanslarını ölçtük; aldığımız sonuçlar önemli bir performans artışı olduğunu gösteriyor.”
“Yakıt verimliliği, uzun ömürlü performansı ve güvenilir yol tutuşu nedeniyle MICHELIN X® MULTI ENERGY™ serisini tercih ettik. REMIX teknolojisi ile düzenli olarak yeniden diş açıyor, karşılıklı değiştiriyor ve kaplıyor ve lastiklerin basıncını düzenli olarak kontrol ediyoruz. Arka aksta 450.000 km’lik bir kilometre performansı elde ediyoruz.”
INTRA S.A., Polonya. Ocak 2020
04 michelin x multi energy z2 and d2
MICHELIN X® MULTI ENERGY™ Z2 ve D2, daha az partikül üreten ve önceki nesillere göre 3 dB daha sessiz olan düşük yuvarlanma direnci sunan lastiklerdir. Lastik başına 1,9 kg daha az ham madde kullanan Michelin, her şeye rağmen yeni nesil MICHELIN X® MULTI ENERGY™ Z2 ve D2 lastiklerini son derece sağlam ve daha çevre dostu hale getirmiştir . Michelin Powercoil, Infinicoil ve Duracoil teknolojileri ile üretilen güçlü karkas yapı, lastiğin kullanım ömrünü en üst düzeye çıkarmak için tekrar tekrar kaplanabilir.
Bu yakıt tasarruflu lastikler o kadar sağlamdır ki, bu lastikleri elektrikli kamyonlar, elektrikli otobüsler ve geleneksel içten yanmalı motorlu araçlar arasında hiç tereddüt etmeden değiştirebilirsiniz. Bu lastikler, elektrikli araçların akülerinin ağırlığı nedeniyle ihtiyaç duydukları, ön akslarda 8,5 ton yük taşıma kapasitesi gibi yüksek yüklere (158 (+2LI)) dayanabilmektedir.
Ürün Pazarlama Direktörü François Le Hen, “MICHELIN X® MULTI ENERGY™ Z2 ve D2, Michelin'in her yeni nesil lastikle birlikte yaşam döngüsünü iyileştirme taahhüdüyle tamamen uyumlu” diyor. “Bu yeni nesil için Yaşam Döngüsü Değerlendirmesi, önceki nesillere kıyasla %10’a kadar daha iyi sonuç veriyor” diye ekliyor.
MICHELIN X® MULTI ENERGY™ Z2 ve D2 enerji tasarruflu lastikleri seçerek, kamyonunuzun filo verimlilik endeksini ve genel operasyonel performansınızı artırmayı tercih etmiş olursunuz.
1. Uluslararası Temiz Ulaşım Konseyi
https://theicct.org/wp-content/uploads/2024/03/ID-116-%E2%80%93-Euro-7-standard_final.pdf
2. Daha yüksek menzil ve daha düşük enerji tüketimi:
MICHELIN X® lastiklerine kıyasla MICHELIN X® Multi Energy 2 serisi +%5
Çoklu menzil (yuvarlanma direnci lastik testi sonuçlarına ve simülasyonlara dayanan
kurum içi hesaplamalar).
3. Michelin OEM
Kilometre performansı: 315/70R22.5 MICHELIN X® Multi Energy Z2: 96 - MICHELIN X® Multi
Energy Z (100); 315/70R22.5 MICHELIN X® Multi Energy D2: 91 - MICHELIN
X® Multi Energy D (100); 315/80R22.5 MICHELIN X® Multi Energy Z2: 90 -
MICHELIN X® Multi Energy Z (100); 315/80R22.5 MICHELIN X® Multi Energy D2:
96 - MICHELIN X® Multi Energy D (100). Ladoux Araştırma Merkezi,
Ladoux Araştırma Merkezi, 2024. Sonuçlar yol koşullarına, hava koşullarına ve
sürüş tarzına göre değişiklik gösterebilir.
4. Ducker dünya raporu _ VEHICLE MAINTENANCE COSTS AND PAINS_ Michelin Topluluğu– Aralık 2017
5. Michelin OEM
*0,8 L, yeni bir lastik için 2 etiketleme harfi (B ile C) arasında ölçülen ortalama sapma (VECTO) değeridir. 50 araçtan oluşan bir filoda her aracın yılda 150.000 km yol kat ettiği ve varsayılan yakıt fiyatının litre başına 1,45 € olduğu senaryoda, B sınıfı lastik ile C sınıfı lastik arasında tüm lastik ömrü boyunca 100 km’de ortalama 0,6 litrelik bir tasarruf sağlandığını gösteren simülasyon.
6. EV menzil artışı: MICHELIN X® lastiklerine kıyasla MICHELIN X® Multi Energy 2 serisi +%5
Çoklu menzil (yuvarlanma direnci lastik testi sonuçlarına ve simülasyonlara dayanan
kurum için hesaplamalar).
7. Yol tutuş ve çekiş gücü: 315/70 & 80 R22.5 MICHELIN X® Multi Energy Z2 & D2: Her türlü
hava koşulunda daha uzun yol tutuş ve çekiş gücü MICHELIN X® Multi Energy lastiğine kıyasla MICHELIN X® Multi Energy 2:
Labelling Wet Grip C, iso (315/70R22.5
MICHELIN X® Multi Energy Z: WG B hariç). Son mm’ye kadar yol tutuş,
minimum yasal diş derinliğinde (1,6 mm) olması şeklinde değerlendirilir. Lütfen ülkenizde geçerli olan minimum
yasal diş derinliğini dikkate alın.
8. INTRA S.A., Polonya ile röportaj. Ocak 2020.
https://www.youtube.com/watch?v=TXyiaumurrU&t=3s
9. Gürültü: 315/70R22.5 MICHELIN X® Multi Energy Z2’ye karşı 315/70R22.5 MICHELIN X®
Multi Energy Z: iso; 315/70R22.5 MICHELIN X® Multi Energy D2’ye karşı 315/70R22.5
MICHELIN X® Multi Energy D: +2 dB; 315/80R22.5 MICHELIN X® Multi Energy
Z2’ye karşı 315/80R22.5 MICHELIN X® Multi Energy Z: -3 dB; 315/80R22.5 MICHELIN X®
10. Kütle: 315/70R22.5 MICHELIN X® Multi Energy Z2 ile 315/70R22.5 MICHELIN
X® Multi Energy Z karşılaştırması: -0,5 kg; 315/70R22.5 MICHELIN X® Multi Energy D2 ile
315/70R22.5 MICHELIN X® Multi Energy D karşılaştırması: +0.2 kg; 315/80R22.5 MICHELIN
X® Multi Energy Z2 ile 315/80R22.5 MICHELIN X® Multi Energy Z karşılaştırması: -1,9 kg;
315/80R22.5 MICHELIN X® Multi Energy D2 ile 315/80R22.5 MICHELIN X® Multi
Energy D karşılaştırması: -1,1 kg; ortalama -0,8 kg.
11. Yük Endeksi: 315/70R22.5 MICHELIN X® Multi Energy Z2 ile 315/70R22.5
MICHELIN X® Multi Energy Z karşılaştırması: +2 LI, 158/150 L (154/150 M)’ye karşı 156/150 L, 8,5 tona
karşı 8 ton / aks başına +500 kg; 315/70R22.5 MICHELIN X® Multi Energy D2 ile 315/70R22.5
MICHELIN X® Multi Energy D karşılaştırması: +2 LI, 156/150 L (154/150 M)’ye karşı 154/150 L;
315/80R22.5 MICHELIN X® Multi Energy Z2 ile 315/80R22.5 MICHELIN X® Multi
Energy Z karşılaştırması: +2 LI, 158/150L (154/150M)’ye karşı 156/150L (154/150M), 8,5 tona karşı 8 ton / aks başına +500 kg;
315/80R22.5 MICHELIN X® Multi Energy D2 ile 315/80R22.5 MICHELIN X®
Multi Energy D karşılaştırması: iso, 156/150L (154/150M)’ye karşı 156/150L (154/150M).
12. Yaşam Döngüsü Analizi puanı: 315/70R22.5 X Multi Energy Z2 ile 315/70R22.5 X Multi Energy Z karşılaştırması: +%3; 315/70R22.5 X Multi Energy D2 ile 315/70R22.5 X Multi Energy D karşılaştırması: +%10; 315/80R22.5 X Multi Energy Z2 ile 315/80R22.5 X Multi Energy Z karşılaştırması: +%0,5; 315/80R22.5 X Multi Energy D2 ile 315/80R22.5 X Multi Energy karşılaştırması: +%5,5; ortalama +%5
gettyimages 930571046
car going fast on a road by night