Filo kapasitesini artırarak yakıt tasarrufu sağlayın

00 toplam sahip olma maliyetinizi düşürmek için filo yakıt verimliliğini artıracak hızlı ipuçları

Toplam sahip olma maliyetinizi düşürmek için filo yakıt verimliliğini artıracak hızlı ipuçları

Yayınlanma tarihi 30 Mayıs 2025 - 3 dakikalık okuma

Günümüzün belirsiz ekonomik ortamında, artan yakıt maliyeti filo sahipleri için büyük bir endişe kaynağı haline gelmiştir. Listesinin başında bir kamyonun toplam sahip olma maliyetine katkıda bulunan işletme maliyetleri gelir ve bunun kontrol altına alınması da zor olabilir. Polonya'da bir Michelin müşterisi olan Alegre'nin Taşımacılık Direktörü Łukasz Elmanowski ile filo yakıt verimliliğini artırmaya yönelik en iyi ipuçlarını dinlemek için bir araya geldik.

 

Łukasz Elmanowski, filo yakıt maliyeti verimliliğini maksimuma çıkarmak için bize ipuçları veriyor

01 lukasz elmanowski, filo yakıt maliyeti verimliliğini maksimuma çıkarmak için bize ipuçları veriyor

Łukasz Elmanowski, Polonya’da Alegre'nin Taşımacılık Direktörü.

 

Giriş
Filo yakıt verimliliği, yakıt fiyatlarındaki sürekli artış göz önüne alındığında, dikkate alınması gereken birçok faktör ve yerine getirilmesi gereken birkaç somut eylem ile göz korkutucu bir zorluk gibi görünebilir. Hangi davranış veya uygulamalar yakıt tüketimini artırır ve yakıt tasarrufu için neler yapılabilir? Yakıt yönetiminizi iyileştirmeye yardımcı olmak için atmanız gereken adımları paylaşmak ve açıklık getirmek için bir filo yöneticisinden bazı uzman görüşleri aldık.

Filo yakıt verimliliğini en fazla hangi faktörlerin etkilediğini bize söyleyebilir misiniz?

Łukasz Elmanowski: Her şeyden önce, hava koşulları, kazalar ve çarpışmalar gibi yolla bağlantılı yakıt verimliliği faktörlerini göz ardı edemeyiz. Ancak bu kaçınılmaz faktörlerin yanı sıra, kamyon sürücülerinin davranışları da bir filonun yakıt verimliliğini önemli ölçüde etkileyebilir ve bu da toplam sahip olma maliyetinde önemli bir faktördür. Örneğin, kamyon sürücülerinin dikkati dağıldığında, öndeki araca çok yakın sürme eğilimi gösterirler, genellikle trafik durumlarını tahmin edemezler ve yakıt tasarrufu sağlamayı amaçlayan araç sistemlerinin avantajlarından yararlanamazlar.

Filo yakıt verimliliği için en uygun senaryo nedir?

Łukasz Elmanowski: Araçlar arasında yeterli mesafeyi korumak, sürüş koşullarını bilmek ve hız sabitleyiciyi otoyolda 85 km/saat hıza ayarlamak, yakıt tüketimini azaltmanın en güvenli yoludur.

Bu davranışlar, sık sık fren yapma ve yeniden çalıştırma ihtiyacını azaltır, bu da özellikle tam yük altında yakıt verimliliğinde büyük bir düşüşe neden olur. Kamyon sürücüleri ayrıca 
rotalarını önceden planlamalıdır ౼ ki bu, zamandan tasarruf ederek ve sürüş koşullarını iyileştirerek yakıt tüketimini azaltır. 

Filo yöneticileri yakıt tasarrufu sağlayan sürüş tekniklerini nasıl öğretebilir?

Łukasz Elmanowski: Birkaç seçenek var. Örneğin, Alegre Transport'ta:

 Çalışanlarımızı eko-sürüş uygulamaları konusunda eğitmeye adanmış tam zamanlı bir pozisyonumuz var.  Bu kişi yakıt tüketimini düzenli olarak izler ve önemli farklılıkları araştırır.
• Ayrıca, belirlemiş olduğumuz yakıt tüketimi hedefinin altına düşen kişilere verilen Finansal Yakıt Bonusu ile onları teşvik ediyoruz.

• Yakıt verimliliği en yüksek ekip üyelerimizden bir tanesi, Volvo Trucks'ın turbo bileşik teknolojisini kullanan Avrupa'daki en yeni I-Save motorunun 6 aylık testine katılmaya davet edildi. Katılan diğer tüm şirketlerden ve kişilerden daha iyi performans gösterdi!    Testin ardından, kamyonu satın aldık ve kendisini ödüllendirmek için alaşımlı jantlar ve deri koltuklar gibi ilave opsiyonlar seçmesine izin verdik!

Yakıt tasarrufu için 6 Altın Kural afişini indirin. Eko-sürüş alışkanlıklarını teşvik etmek için bunu tesislerinize asın veya sürücülerinize dağıtın!

Kamyon sürücülerinin yakıt tasarrufu alışkanlıklarını benimsemelerine yardımcı olacak özel araçlar veya eğitim programları var mı?

Łukasz Elmanowski: En iyi sürüş davranışını öğretmek için eko-sürüş programları, filo yakıt verimliliğini en üst düzeye çıkarmanın en uygun yoludur! Sürücüler eko-sürüş kavramını anladıktan sonra, örneğin hız sabitleyicinin doğru şekilde programlanması gibi kamyonun her özelliğine aşina olmalıdır. Ardından, gerçek zamanlı olarak hataları giderebilen ve ipuçları verebilen sürücü eğitmeni eşliğinde öğrendiklerini uygulayabilirler.

Filo yakıt yönetimini iyileştirebilecek yeni teknolojik yenilikler var mı?

Łukasz Elmanowski: Evet, örneğin en yeni Volvo kamyonlar, arazinin topografyasını gösteren ve filolarımızın hızı veya vitesi buna göre uyarlamasına olanak tanıyan I-See sistemi ile donatılmıştır. Bizim kamyonlarımızın çoğu, yakıt tasarrufunu yaklaşık %10 oranında artırabilen yeni nesil I-Save motorlarla donatılmıştır!1

Lastik söz konusu olduğunda, filo yakıt tasarrufunu etkileyen özellikler nelerdir?

Łukasz Elmanowski: Her şeyden önce, şirketinizin özel iş koluna uygun lastik seçmeniz oldukça önemlidir. Bazı lastikler, tutarlı yükleme/boşaltma ve otoyol yolculuğu yapan firmalara uygunken, diğerleri şantiyelere/şantiyelerden mal taşıyan firmalar için idealdir. Kendi kullanım durumumuz için MICHELIN'in X® Multi Energy™ serisini seçtik! Bu lastiklerle sadece yakıt verimliliği açısından iyi sonuçlar elde etmekle kalmıyor, aynı zamanda bir lastiği değiştirmeye ihtiyaç duymadan en az iki yüz bin kilometre kaydedebiliyoruz.

 

Filonun yakıt verimliliğini artırabilecek lastik yenilikleri var mı?

Łukasz Elmanowski: Evet, Alegre Transport olarak Michelin ile işbirliği yaparak, lastik diş derinliği ve lastik hava basıncı gibi konuyla ilgili lastik verilerini bir uygulama aracılığıyla izleyen ve bu belirtiler aracılığıyla lastik hasarı riskini en aza indirmemize, yakıt tüketimini azaltmamıza ve hepsinden önemlisi lastiklerimizin ömrünü uzatmamıza yardımcı olan Tyrecheck sistemini uygulamaya koyduk!

Filo yakıt verimliliğini en üst düzeye çıkaran bazı lastik bakım uygulamalarını paylaşabilir misiniz?

Elbette, bir filonun yakıt verimliliği üzerinde önemli bir etkiye sahip olabilecek dört temel bakım uygulaması şunlardır:

  • • Uygun lastik basınçlarının izlenmesi

  • • Lastik rotasyon programının zamanında yapılması

  • • Jant üzerinde lastiklerin değiştirilmesi

  • • Çekici üzerinde lastiklerin bir taraftan diğer tarafa değiştirilmesi

Sonuç olarak, yakıt tüketimini azaltmak isteyen filo sahipleri için genel bir tavsiyeniz var mı?

Łukasz Elmanowski: Filo yakıt verimliliğine ulaşmanın, hem bireysel hem de filo yöneticileri açısından her zaman daha iyi sonuç almak için çaba gösterme isteği gerektirdiğine inanıyorum. Bu; eğitim, seyahat raporları sağlayan ve parametreleri izleyen telematik cihazlar veya filo yakıt yönetim sistemleri ile daha kolay hale getirilebilir ancak her şey istemek ile başlar.

car going fast on a road by night

gettyimages 930571046

car going fast on a road by night

Güncel olmayan bir Web Tarayıcısı kullanıyorsunuz.

Web sitesi tarafından desteklenmeyen bir tarayıcı kullanıyorsunuz. Bu, bazı işlevlerin amaçlandığı gibi çalışmayabileceği anlamına gelir. Bu durum, sitede gezerken garip davranışlara neden olabilir.

Bu web sitesinden tam olarak yararlanmak için aşağıdaki tarayıcılardan birini kullanın veya yükseltin/yükleyin

Firefox 78+
Edge 18+
Chrome 72+
Safari 12+
Opera 71+