header buying a new truck
Truck, Freight transportation
Kamyon satın alma rehberi: bir filo yöneticisi olarak doğru seçimi yapmak
Yayınlanma tarihi 27 Kasım 2024 - 6 dakikalık okuma
Tahmin yürütmemiz gerekirse, günümüzde filo sahiplerinin en önemli iki endişesi çevresel sorumluluk ve ekonomik baskıdır. Bir yandan, filonuzdan kaynaklanan karbonu ortadan kaldırmak için şirketinizden veya müşterilerinizden önemli bir baskı var. Öte yandan, potansiyel maliyetler ve elektrikli kamyon altyapısına ilişkin endişeler önemli bir engel oluşturabiliyor. Bir kamyonu yenisiyle değiştirme zamanı geldiğinde, filo sahibi ne yapmalı?
Rekabetçi kalabilmek isteyen filo sahipleri, en ideal özelliklerdeki ağır hizmet tipi araçları nasıl belirleyeceklerini yeniden düşünmek zorunda kalacak, alternatif çözümleri inceleyecek ve muhtemelen geleneksel ve daha temiz bir teknoloji karmasını benimseyecekler. Kamyon satın alma rehberimiz konusunda fikirlerini almak istediğimiz IVECO Alternatif Sevk Müdürü Clément Chandon ile bir araya gelerek1, kamyon satın alırken verdiğimiz farklı kararların maliyet, sürdürülebilirlik ve operasyonel verimliliği nasıl etkileyebileceğini konuştuk.
clément-chandon-alternative-propulsion-manager-at-iveco
Clément Chandon, IVECO Alternatif Sevk Müdürü
Dizel kamyon satın almak: Uzun yol filolarına ilişkin mevcut standartlar
Ağır hizmet tipi filoların ve ticari araçların çoğu, özellikle uzun mesafe kamyonları ve ağır yük vasıtaları, dizel gibi içten yanmalı motorlara sahiptir. Bu filolar için yakıt maliyetleri en önemli endişe kaynağı olmaya devam etmektedir. Buna karşılık maliyetin çok önemli olduğunun bilincindeki filo sahipleri, kamyon satın alırken verimliliği en üst düzeye çıkarmak için ihtiyaca göre uyarlamaya giderek daha fazla yöneliyor. Şirketler, araçları kendi özel ihtiyaçlarına göre uyarlayarak önemli ölçüde yakıt tasarrufu sağlayabilir. Örneğin, düşük yuvarlanma direncine sahip lastikler yakıt tasarrufunu %4-5’e kadar artırabilir.2 Rölantideyken motoru otomatik olarak kapatan şanzıman ve daha alçak kamyon yükseklikleri gibi aerodinamik ince ayarlar ise diğer seçenekler arasında yer alıyor. Tüm bu gelişmeler, geleneksel filolar için daha yeşil ve daha sürdürülebilir bir geleceğe katkıda bulunuyor.
İçten yanmalı motorlar birçok filo için temel unsur olmaya devam ederken, sektör daha düşük karbonlu bir geleceği düşlüyor. İleriyi düşünen şirketler bir kamyon satın alırken daha geniş bir enerji kaynağı yelpazesini araştırıyor. Biyodizel ve biyometan, yenilenebilir-sıkıştırılmış doğal gaz (bioCNG olarak da adlandırılır) veya yenilenebilir-sıvılaştırılmış doğal gaz (bioLNG olarak da adlandırılır) ile batarya elektrik ve hidrojen enerjisi gibi çok daha gelişmiş seçenekleri de bu kapsamda değerlendirebiliriz.
Yeni bir elektrikli kamyon satın almak: Şehir içi teslimat filolarınızı optimize edin
daha yeşil bir gelecek için yeni bir elektrikli kamyon satın almak
Elektrikli bir kamyon ile ilgili görüş ifade etmeden kamyon satın alma rehberi tamamlanmış sayılmaz! Ne de olsa taşımacılık sektörü, elektrikli kamyonların ilgi görmeye başlamasıyla birlikte daha temiz bir geleceğe doğru vites değiştiriyor. Bu değişime öncülük edenler ise son adım teslimatı yapan şirketler. Daha küçük, daha hafif elektrikli araçlar kentsel ortamlar için son derece uygundur ve çevre bilincine sahip müşteriler bu çevre dostu teslimatlar için prim ödemeye isteklidir.
Elektrikli kamyonlar sıfır egzoz emisyonu üretir, dolayısıyla önemli ölçüde daha küçük bir karbon ayak izine sahiptir. Ancak faydaları çevreyle sınırlı değildir. Potansiyel olarak yeni müşteriler ve yetenekleri kendine çekerek çevreye duyarlılık konusunda filonun imajını artırır. Peki, elektrikli kamyonlar uygun mu? Hafif elektrikli kamyonlar aslında kâr marjınızı artırabilir. Yakıta kıyasla elektrik ücretinin daha düşük olması nedeniyle bunlar uzun vadeli işletme maliyetlerini düşürür ve hatta yeşil teknolojinin benimsenmesi konusunda potansiyel devlet teşvikleri ve vergi indirimleri sağlayabilir.
İçten yanmalı motorlu bir araçla kıyaslandığında, toplam sahip olma maliyeti (TCO) daha küçük tipteki ağır hizmet tipi ve şehir içi elektrikli kamyonlar için genellikle daha düşük olsa da, daha büyük tipteki uzun mesafe yapan ağır hizmet tipi elektrikli kamyonlar için genellikle daha yüksektir. Toplam sahip olma maliyetindeki değişiklikler yerel enerji maliyeti, yol geçiş ücreti ve kamu teşviklerinden kaynaklanır. Teknoloji geliştikçe ve giderek daha fazla benimsendikçe, toplam sahip olma maliyeti (TCO) de muhtemelen azalacaktır.3
Ayrıca bazı sürücüler, elektrikli kamyonun sessiz motorunu tercih ederek çalışan memnuniyeti ve elde tutma açısından önemli bir soruna çözüm ararlar. Şirketlerinin daha yeşil bir geleceğe yönelik taahhüdünün bir parçası olmaktan gurur duyan bu sürücüler, hızlanırken veya fren yaparken aracın dinamik performansı karşısında hayrete düşüyorlar.
Ancak bu değişimin zorlukları da yok değil: örneğin şarj altyapısının bulunurluğu, araçların görünen maliyeti ve dizel motora kıyasla sınırlı kalan menzil. Teknoloji gelişmeye devam ettikçe ve altyapı yaygınlaştıkça, elektrikli kamyonların daha geniş bir filo ve görev yelpazesi için daha cazip bir seçenek haline gelmesi muhtemeldir. Test sürüşüne hazır mısınız?
İkinci el kamyon satın alma rehberi: ikinci el bir kamyon tercih etmeli misiniz?
Filonuzu genişletmek, sıfırdan başlamak anlamına gelmiyor! Bu nedenle kamyon satın alma rehberimizde ikinci el kamyonlara da yer veriyoruz. Filo yöneticileri, kullanım durumlarına bağlı olarak filolarına ikinci el kamyon eklemenin avantajlarını göz önünde bulundurmalıdır. Özellikle bu durum yıl boyunca düşük kilometre yapan şirketler için akıllıca bir seçimdir. Bu filolar genellikle daha az aşınma ve yıpranma yaşadığından, satılık ikinci el bir kamyon arıyorsanız yeni bir araca kıyasla tasarruf edebilirsiniz. Maliyetleri düşürmek istiyorsanız veya acil ihtiyacınız varsa ikinci el kamyonlar harika seçenektir. Bunlar genellikle daha düşük fiyatlarla satılır ve filonuza hızlı bir şekilde ekleme yapmanıza ve acil talepleri karşılamanıza olanak tanırlar.
Kamyon kiralama: filolar için esnek seçenek
Bir kamyon kiralamayı düşünüyorsanız, çeşitli kiralama türlerinin olduğunu bilirsiniz.
- • İşletme kirası: Aylık bir ücret ödersiniz ve kiralama süresinin sonunda kamyonu satın alma seçeneğiniz olur.
• Finansal kiralama: Satın alma opsiyonu olmaksızın kredili kiralama gibidir.
• Tam servis sözleşmeli kiralama: Tüm bakım ve onarım masraflarını içeren aylık bir ücret ödersiniz.
• Kısa süreli kiralama: Bu kiralama şekli genellikle filoların en yoğun dönemlerdeki ve en önemlisi inşaat sektörü dahil olmak üzere kısa vadeli talebi karşılamasına yardımcı olmak için kullanılır.
• Uzun süreli kiralama: Bu, filo araçları veya yedek kamyonlar gibi çeşitli amaçlar için kullanılabilir.
Kiralamanın bazı somut faydaları vardır. Bu, filoların bir kamyon satın aldıklarında ortaya çıkan belirgin maliyetlerden kaçınmalarını sağlar, filoya hızlı bir şekilde kamyon ekleme veya filodan kamyon çıkarma sürecini kolaylaştırır ve amortisman maliyetini ortadan kaldırır. Pazar geliştikçe, en önemli trendler de gelişmektedir. Günümüzde, geçiş sürecindeki filolar için ön yatırımı kolaylaştıran, kiralamak için daha fazla elektrikli kamyonun olduğunu görüyoruz. Filo yöneticileri, kamyonu kullanma sürelerine bağlı olarak değişen ücretler içeren esnek planları da tercih edebilirler.
Kamyon kiralama pazarının önümüzdeki yıllarda büyümesi beklenmektedir. Bu durum, artan kamyon maliyetleri, daha esnek çözümlere duyulan ihtiyaç ve elektrikli kamyonların artan popülaritesi gibi bir dizi faktörden kaynaklanmaktadır. Kiralama şirketleri, müşterilerinin değişen ihtiyaçlarına uyum sağlamak amacıyla şirketlerin filolarını daha iyi yönetmelerine ve müşterilerine daha katma değerli hizmetler sunmalarına olanak tanıyan telematik ve veri analizi gibi yeni teknolojilere yaptıkları yatırımları artıracaklardır.
Kamyon satın alma rehberimizden çıkarılacak en önemli sonuçlar
Sektör enerji dönüşümü sürecine devam ederken, filoların başarılı olmak için çeşitli seçeneklere ihtiyacı vardır. Örneğin, elektrikli kamyonlar için mevcut şarj şebekesine erişimin nispeten kısıtlı olması göz önüne alındığında birçok şirket karma bir enerji filosunu tercih edecektir. Bizler filo yöneticilerine ihtiyaçlarını, karşılaştıkları zorlukları ve kendi hedeflerini açıkça dile getirmelerini öneriyoruz. En önemlisi filo yöneticilerinin açık fikirli olmaları, araç seçimini uzun vadeli sonuçlarla uyumlu hale getirmeleri ve üreticiler cephesinde neler olup bittiğine kulak vermeleri gerekiyor. Teknoloji ve stratejiler hızla gelişmektedir, bu nedenle gelecekte filo paylaşımı ve iyileştirme gibi daha da esnek seçenekler için gözünüzü dört açın.
memosheet buying a new truck
1. Michelin’in IVECO Alternatif Sevk Müdürü Clément Chandon ile yaptığı röportaj – Haziran 2024.
2. %5,6 daha düşük yakıt tüketimi: Mayıs 2021’de Ladoux’da (Fransa) DEKRA’nın gözetiminde gerçekleştirilen ve yeni MICHELIN X® LINE ENERGY™ Z2 ve D2 315/70 R 22.5 lastikler ile diş açılmış aynı tip lastiklerin (R 5 mm) karşılaştırıldığı kurum içi Michelin çalışması. Sonuçlar, gerçek kullanım koşullarında ve hava koşullarına, yol tipine, lastik ebadına ve sürüş tarzına bağlı olarak değişiklik gösterebilir. https://business.michelin.co.uk/blog/articles/telling-fact-from-fiction-the-truth-about-regrooving-truck-tyres
3. IVECO Group Marchés et Tendances. Évolution TCO. Sayfa 18. Mayıs 2024
gettyimages 930571046
car going fast on a road by night