header energy saving
Enerji tasarruflu lastikler kullanarak yakıt tüketiminizi azaltın
Yayınlanma tarihi 28 Mart 2024 - 3 dakikalık okuma
Ekonomik ve çevresel beklentiler filolar üzerinde lastik stratejilerini doğru belirleme konusunda giderek artan bir baskı oluşturuyor. Enflasyon hala yüksek seyrederken, enerji tüketimini azaltmak bir öncelik haline geliyor. Michelin, filoların enerji maliyetlerine hakim olabilmeleri için uzun yol ve bölgesel kullanıma yönelik iki enerji tasarruflu lastik serisi geliştirdi. Ürün Pazarlama Direktörü François Le Hen konuyla ilgili bizleri bilgilendiriyor.
François Le Hen
François Le Hen, Ürün Pazarlama Direktörü
Ekonomik ve çevresel bağlamın filo enerji tüketimini nasıl etkilediğini biraz daha açabilir misiniz?
Öncelikle, Covid-19 enflasyona yol açtı ve küresel ekonomiyi sekteye uğrattı. İkinci olarak, 2022-2023 siyasi ortamı mevcut zorlukları daha da ağırlaştırarak enerji (yakıt, gaz ve elektrik) fiyatlarını öngörülemez hale getirdi. Tüm bunların üzerine, HGV sürücülerinin çalışma koşullarına ilişkin beklentilerinin değişmesi ve diğer yerel faktörler nedeniyle sürücü açığı yaşanıyor. Son olarak, karayolu taşımacılığı sektörünün sürdürülebilirliğini iyileştirme hedefi, birçok işletmenin araç filolarını çevresel etkiyi azaltacak şekilde uyarlamaları gerektiği anlamına geliyor.
Bu bağlam HGV filolarını tam olarak nasıl etkiliyor?
Böylesine değişken bir iş ortamında, filolar daha düşük kar marjlarıyla karşı karşıyadır ve kontrolü ellerinde tutmak ve bilinçli kararlar almak için maliyetlerini yönetme konusunda dikkatli olmalıdırlar. Şirketler kamyon filolarını güncellerken en son standartları göz önünde bulundurmalıdır; bu da daha fazla yakıt tasarrufu sağlayan araçlar satın almak anlamına gelmektedir. Şirketler, sürücü ve araç başına kesin yakıt tüketimini belirlemek için yükleme ve araç telematik bilgileri gibi tüm filo yönetimi verilerini yakından izlemelidir. Bu bilgiler daha sonra potansiyel yakıt tüketimi primlerinin verilmesini sağlamak veya gerektiğinde sürücülerine eko-sürücü eğitimi vermek için kullanılabilir.
Ayrıca filolar, maliyetli arızaları önlemek için öngörücü bakıma öncelik vermeli, lastik harcamalarını optimize etmeli ve işletme maliyetlerini kontrol altında tutmak için lastiklere diş açmalı ve kaplamalıdır.
Düşük yuvarlanma dirençli lastikler filoların enerji tüketimini azaltmalarına nasıl yardımcı olur?
Michelin'in bugün kamyonlar için iki farklı tipte düşük yuvarlanma dirençli lastik sunabildiğini, ürünün daha fazla uygulamada daha önce hiç olmadığı kadar çok filo için erişilebilir olduğunu en baştan itibaren bilmek önemlidir:
multi energy ve line energy 2 lastikleri - yeni
Düşük yuvarlanma dirençli lastik serilerinin her ikisi de kamyonların enerji tüketimini azaltır. MICHELIN X® LINE™ ENERGY™ 2 ve MICHELIN X® MULTI™ ENERGY™, çekiş ve frenleme söz konusu olduğunda standart serilerle aynı kavrama potansiyeline sahiptir. Michelin'de güvenlik ve kaliteden asla ödün vermeyiz.
“MICHELIN X® MULTI™ ENERGY™ lastiklerini yakıt verimlilikleri, uzun ömürlü performansları ve güvenilir yol tutuşları için seçtik. Lastiklerimizde REMIX teknolojisi ile düzenli olarak diş açıyor, onların yerlerini değiştiriyor ve kaplıyoruz. Ayrıca basınçlarını düzenli olarak izliyoruz. Arka aksta 450.000 km'lik bir kilometre performansı elde ediyoruz.”
INTRA S.A. - Polonya
icono borne essence - yeni
Lastikler, dizel veya gazla çalışan bir aracın yakıt tüketiminin yaklaşık %30'undan sorumludur.(1)
İçten yanmalı motorlu araçlarda yakıt tasarruflu lastikler:
Yuvarlanma direncinde bir sınıf üste geçerek çekici ünitesinin lastiklerini değiştirirseniz 1L/100km, hem çekici ünitesinin hem de römorkun lastiklerini değiştirirseniz 2L/100km'ye kadar tasarruf edebilirsiniz(2).
Elektrikli araçlarda enerji tasarruflu lastikler:
Bu lastikler size menzilde %5 ile %10 arasında bir artış sağlayabilir. Dolayısıyla, 500 km menzile sahip bir elektrikli kamyonla başlıyorsanız, bu, menzilde 35 km'ye kadar bir artıştan istifade edebileceğiniz anlamına gelir. Bu kazanç, bir vardiyada sonrasında merkeze dönüşte önemli olabilir.(3)
Enerji tasarruflu lastikler filoların çevresel ayak izlerini azaltmalarına nasıl yardımcı olur?
Hem MICHELIN X® LINE™ ENERGY™ 2 hem de MICHELIN X® MULTI™ ENERGY™ serileri yuvarlanma direncini ve yakıt tüketimini azaltır, bu da dizel veya gazla çalışan bir araca takıldığında daha az CO2 emisyonu anlamına gelir.
Hem çekici hem de römorkta yuvarlanma direncinde 1 kg/t daha iyi olan bir lastik donanımı kullanırsanız, CO2 emisyonlarını 40g/100km azaltabilirsiniz.(4)
Avrupa Komisyonu, OEM'lerin CO2 emisyonlarını 2030 yılında %45, 2035 yılında %65 ve 2040 yılında %90 oranında azaltmaları için iddialı hedefler belirlemiştir. Bu çevresel hedeflerin yerine getirilmemesi halinde cezalar uygulanacaktır.(5)
Enerji tasarruflu lastikler kullandığınızda azaltmak istediğimiz tek emisyon CO2 ile sınırlı değildir. MICHELIN X® LINE™ ENERGY™ 2 ve MICHELIN X® MULTI™ ENERGY™ serileriyle amacımız, diğer Michelin ürünlerinde olduğu gibi, aşınma partikülleri emisyonlarını azaltmaktır. Tıpkı binek araç lastiklerimiz gibi, bunlar da rakiplerine kıyasla bu tür emisyonları kilometre başına %20'ye varan oranda azaltır(6). Aşınma partikülleri giderek artan bir çevresel sorundur ve Avrupa Komisyonu'ndan düzenlemeler beklenmektedir.
MICHELIN X® LINE™ ENERGY™ 2 serisi yakıt tasarruflu lastikler, yakıt tüketiminde tasarruf etmenize yardımcı olmak için düşük yuvarlanma direncine sahip şekilde tasarlandı. Bu lastikler ayrıca son milimetresine kadar kullanılmalarını sağlayan düzenli bir aşınma modeline sahiptir.
Mar-Pol, Polonya
Daha fazla müşteri yorumuna buradan ulaşın!
Enerji maliyetlerini ve emisyonları azaltmak için enerji tasarruflu lastiklere diş açabilir ve kaplayabilir miyiz?
Sadece yapılabilir değil, yapılmalıdır da! Optimum Toplam Sahip Olma Maliyetine ulaşmanız için enerji tasarruflu lastiklerinize diş açma ve kaplama işlemi yaptırmanızı tavsiye ediyoruz.
grafik lastik TSOM değeri - yeni
Bu, düşük yuvarlanma dirençli lastikler satın alırken, diş açılabilen bir sırt desenine ve kaplanabilen bir karkasa sahip daha sürdürülebilir bir donanım politikasına yatırım yaptığınız anlamına gelir. Yatırımınız ayrıca size daha iyi yakıt tasarrufu, daha uzun elektrikli araç menzili ve daha düşük bakım maliyetleri sağlayabilir. Hesaplama aracımızı kullanarak diş açma işleminin filonuzun verimliliği üzerindeki etkisini ölçün.
Enerji tasarruflu lastiklerinize bir kez diş açmak, yakıt açısından en verimli halleriyle kullanım ömürlerini %25 oranında uzatabilir.(7)
(1) Ducker dünya raporu_ ARAÇ BAKIM MALİYETLERİ VE ZORLUKLAR_ Michelin Topluluğu – Aralık 2017
(2) Michelin'in VECTO yöntemine dayalı dahili hesaplaması, iki konvoyun (4x2 çekici ünitesi ve 3 dingilli yarı römork, 40 ton, %50 bölgesel kullanım ve %50 uzun yol kullanımı) bir Yuvarlanma direnci etiket sınıfı farkı (1kg/t fark) ile karşılaştırılması
(3) Akülü Elektrikli Kamyon performansının mevcut tahminine dayanan Michelin dahili hesaplaması.
(4) Michelin dahili 2016 hesaplaması: MICHELIN X® LINE™ ENERGY™ Z 295 / 60 R22.5 ile donatılmış 40 ton kargo yüküne sahip bir çekici/çekici-römork grubu ile yeni lastikler için 2,5 litre/100 km'ye ve lastiklerin 1. kullanım ömrü için ortalama 1,25 litre/100 km'ye varan yakıt tasarrufu
(5) Avrupa Yeşil Mutabakatı: Komisyon yeni şehir içi otobüsler için 2030 yılında sıfır emisyon hedefini ve yeni kamyonlar için 2040 yılına kadar %90 emisyon azaltımını öneriyor - https://ec.europa.eu/commission/presscorner/detail/en/ip_23_762 - 14/02/2023
(6) Çevredeki lastik aşınma partikülleri, ADAC, Aralık 2021 - 100 boyut test edilmiştir
(7) Teknik broşür 2023 - Fransa