Un pneu en phase de recreusage en usine

Edito regrooving hero image Freight transport Help and Advice

Un pneu en phase de recreusage en usine

Diş Açma

Lastiklerinizin ömrünü uzatacak yeni sırt desenleri.

Diş açma nedir?

Diş açma, sırt deseni derinliğini eski haline getirmek için kauçuğun mevcut kauçuk katmanından çıkarılması işlemini içerir.

Diş açma için geçerli olan tüm MICHELIN lastikleri, lastik yanaklarında "DİŞ AÇILABİLİR" olarak işaretlenmiştir.

Tekniğe uyulması tavsiye edilir ancak ETRTO* (Avrupa Lastik İmalatçıları Organizasyonu) dikkate alınarak. Tasarım aşamasından itibaren Michelin, sağlamlık lastik mukavemetini olumsuz etkilemeden, diş açmaya izin vermek için yeterli kauçuk kalınlığı sağlar.

edito yeniden diş açma michelin yardım ve öneri

NEDEN DİŞ AÇMALI?

1. Uzun kullanım ömrü

Diş açma, diş derinliğini geri kazandırarak Michelin lastiklerinin ömrünü potansiyel olarak uzatır ve ortalama %25’e varan kilometre potansiyeli sağlar.


2. Yakıt verimliliği tasarrufu

2 Litre/100 km'ye* kadar tasarruf edin.
Lastiğin yuvarlanma direnci en düşük seviyeye geldiğinde yapılan diş açma işlemi, yakıt tüketimini de iyileştirir. Diş açılabilen lastik tarafından sunulan %25'e varan ek kilometre, tüketimin en düşük olduğu dönemde oluşur.


3. Ekstra yol tutuşu

Yol tutuşunu geliştirin, güvenliği artırın. Diş açma, diş derinliğini geri kazanarak daha iyi yol tutuşu ve yolda optimum güvenlik sağlar. Islak yollarda, diş açılmış lastikler, benzer şekilde aşınmış diş açılmamış lastiklere kıyasla enine yol tutuşunu ve çekiş gücünü yaklaşık %10 artırır**.


4. Çevresel ayak izinizin azaltılması

Diş açma, yakıt tüketimini azaltarak ve kilometre potansiyelini artırarak çevrenin korunmasına da yardımcı olur. Diş açıldığında, en az yakıt tükettiği süre boyunca lastiğin ömrü uzar. Bu, CO2 emisyonunu dingil başına 1,1 kg/100 km'ye kadar azaltmanıza yardımcı olur.


5. Pratik hayatta diş açma

Diş açma, üreticinin önerilerinden farklıysa (desene, derinliğe, bıçak vb. uygunluk) operatör ve bağlı bulunduğu şirket sorumlu tutulabilir.

2 ila 4 mm diş derinliği kaldığında diş açma, aşağıdakileri mümkün kılar:
• Sırt desenini yeniden oluşturma.
• Lastik, derinlik işaretine sahip olmadığında, sırt deseninin alt kısmı ile katmanlar arasında her zaman en az 2 mm'lik bir sırt kalınlığını korumak için diş açma derinliğini ayarlayın.

Aşırı derin diş açma:
• Lastiğin erken tahribatına yol açan hasarlara neden olabilir.
• Kaplama uygulamasına onaylanmayı tehlikeye atabilir.
• Lastiğin yasalara uymamasını sağlayan sırt deseninin alt kısmındaki katları ortaya çıkarabilir.

Şu tür durumlarda diş açmayın:
Lastik sırtı ciddi hasar belirtileri gösteriyorsa; delinme, çizilme, kesik, soyulma vb. Bu durumda metal katmanların paslanma riski vardır. Bu tür hasarlar kullanım sırasında lastiğin hızla bozulmasına ve potansiyel olarak aniden patlamaya neden olabilir.

Diş açılan lastiklerin takılması:
Diş açma sırasında araçların yoldan uzun süre ayrı kalmasını önlemek ve işlemin mümkün olduğunca sorunsuz yürümesi için mevcut takılı bazı tertibatlara sahip olmanızı öneririz.

6. Diş açma desenleri

Diş açma konusunda size yardımcı olması için, lastik sırtlarının spesifik özelliklerine göre her lastik serisine uygun tüm diş açma desenlerini size sunuyoruz.

Bu desenleri ve bunların gerçekleştirilmesiyle ilgili daha fazla bilgiyi (bıçaklar, derinlikler vb.) her diş açılabilir lastiğin ürün sayfasının teknik bilgiler bölümünde bulabilirsiniz. Özet belgeyi doğrudan aşağıya tıklayarak da indirebilirsiniz.

Picto regrooving patterns large Help and Advice

Picto retreading white paper Help and Advice

BEYAZ BÜLTEN

Rekabet gücü, güvenlik ve çevrenin korunması, taşımacılık sektörü uzmanları için kilit konulardır. Bu nedenle, işlerinin performansını etkileyen ve işletme maliyetlerini kontrol etmelerine yardımcı olan herhangi bir çözümü memnuniyetle karşılarlar.

Bu bağlamda lastik yönetimi önemli bir rol oynamaktadır. Kamyon lastiklerinizin ömrünü uzatmaya yönelik çözümler hakkında bilmek istediğiniz her şeyi burada bulabilirsiniz; keyifli okumalar, güvenli sürüş ve yaşasın lastikleriniz!

Daha fazlasını keşfet: LASTİK KAPLAMA

MICHELIN kamyon lastiklerinizin ömrünü uzatabilecek tek çözüm lastiklere diş açılması değildir. Lastiği kaplamanın bu lastiklere nasıl yeni hayat kazandırabileceğini öğrenin!

Rechapage d'un pneu en atelier

Edito picture regrooving retreading visit hamburg Freight transport Help and Advice

Rechapage d'un pneu en atelier

YASAL BİLDİRİMLER

*1,94 litre/100 km, yeniden diş açılmış MICHELIN ENERGY™ lastiklerle donatılmış bir araç ile yeniden diş açılmamış MICHELIN ENERGY™ lastiklerle donatılmış bir araç üzerinde Haziran 2007'de ayrı olarak test edilmiş ve onaylanmıştır.

** Dahili Michelin kaynağı: test işlemi perdah beton üzerinde yapılmıştır.

*** Michelin çalışması, 2008 ve 2009 yıllarında Michelin Remix lastik kaplama için sağlanan 1 milyon lastik üzerinde gerçekleştirilmiştir. Kaplanarak yeniden diş açılmış lastikler ile kaplanarak yeniden diş açılmamış lastikler arasındaki onaylanma oranındaki fark %0,2'nin altındadır.

Güncel olmayan bir Web Tarayıcısı kullanıyorsunuz.

Web sitesi tarafından desteklenmeyen bir tarayıcı kullanıyorsunuz. Bu, bazı işlevlerin amaçlandığı gibi çalışmayabileceği anlamına gelir. Bu durum, sitede gezerken garip davranışlara neden olabilir.

Bu web sitesinden tam olarak yararlanmak için aşağıdaki tarayıcılardan birini kullanın veya yükseltin/yükleyin

Firefox 78+
Edge 18+
Chrome 72+
Safari 12+
Opera 71+