pneu michelin monté sur camion

Background Michelin truck tyre mounted Help and Advice

pneu michelin monté sur camion

KAMYON VE OTOBÜS LASTİKLERİNE İLİŞKİN TEMELLER

Lastik kullanımına giriş

Lastik seçimi, araç veya lastik üreticisinin ya da resmi kurumun (ebat, yük endeksi ve hız endeksi, yapı vb.) yasalarına ve tavsiyelerine uygun olmalıdır.

  • Lastiğin performans seviyesinin nakliyecilerin beklentilerini karşılayabilmesi için onun kullanılacağı koşulları göz önünde bulundurmanız gerekir.
  • Orijinal bir araç bileşeninde değişiklik yapılırsa, önerilen çözümün mevcut mevzuata ve üreticinin gerekliliklerine ve tavsiyelerine uygun olup olmadığını kontrol etmelisiniz (ülkede yürürlükte olan yönetmeliklere göz atın). Bazı ülkelerde, modifiye edilen araç için idari onay alınması gerekir.
  • İkinci el, kullanılmış veya kazaya karışmış herhangi bir lastik, kullanıcının güvenliğini ve mevcut yönetmeliklere uygunluğunu sağlamak için takılmadan önce uzman birisi tarafından dikkatlice kontrol edilmelidir (lastik takma ve şişirme için en iyi uygulamaya bakın).
  • Lastiğin yanlış kullanılması veya uygun olmayan bir lastik seçimi, bazı mekanik parçaların erken aşınmasına da neden olabilir.

Lastiği nasıl seçersiniz?

Güvenli ve en verimli sürüş için araçlarınızı doğru lastiklerle donatmanız ve bazı seçim yönergelerine uymanız önemlidir. İzlenecek 4 adım var!

1. ADIM: Doğru lastik boyutunu belirleyin

  • Boyut, araç üreticisi tarafından onaylanmalı ve en azından aksın maksimum yük kapasitesini karşılamalıdır.
  • Bir aksın maksimum yük taşıma kapasitesi, mevcut yönetmeliklere uygun olarak araç üreticisi tarafından belirlenir. Bu dingile daha fazla yük taşıyabilen lastiklerin takılması, üreticinin onayladığı kapasiteyi aşabileceğiniz anlamına gelmez.
  • Her lastik ebadı, jant genişliği de dahil olmak üzere bir veya daha fazla uygun tekerleğe karşılık gelir: Avrupa Lastik İmalatçıları Organizasyonunun (ETRTO) "Standartlar Kitapçığı" ve/veya araç üreticisinin önerilerine başvurun.
  • Onaylanmamış bir tekerleğe lastik takmak, tekerleğin ve/veya lastiğin hasar görmesine, lastikten yola yetersiz bir ayak izine ve lastiğin güvenliğini, tutumunu, yol tutuşunu ve ömrünü zedeleyebilecek anormal bir lastik iş yüküne neden olabilir.

Picto tyre choice page 17 Help and Advice

2. ADIM: Doğru lastiği seçin

  • MICHELIN ticari araç lastiği teklifi, her iş uygulamasına göre tasarlanıp uyarlanmış ve işletme maliyetinizi optimize etmenize yardımcı olmaya hazır altı lastik yelpazesinden oluşur.
  • Doğru lastiği seçmek için, her bir serinin kullanım türünü ve faydalarını dikkate almalıyız.


3. ADIM: Doğru faydayı belirleyin

MICHELIN lastikleri, operatörlerin özel ihtiyaçlarına göre avantajlar sunar.

4. ADIM: Doğru sırt desenini seçin

Lastiğinizin sırt desenini seçerken UYULMASI GEREKEN bazı kurallar vardır.

Edito tyre choice page 18 Help and Advice

DİĞER ÖNERİLER

  • Direksiyon dingiline takılan lastikler için yalnızca "F" veya "Z" sırt desenlerini kullanmalısınız.

Bu sırt desenleri, motorlu taşıtların direksiyon dingillerine uygulanan belirli stres ve gerilmelerle başa çıkmak için tasarlanmış ve üretilmiştir: yük kapasitesi, dinamik yük transferinde gevşeklik, ovalanma, aks geometrisi, yüksek kilometre mesafesi vb. Motorlu taşıtların ilk direksiyon dingiline Z sırt deseni de dahil olmak üzere MICHELIN Remix lastikleri takmamanızı öneririz.

  • Tahrik dingiline takılan lastikler için yalnızca "D" veya "Z" sırt desenlerini kullanmalısınız.

“D” sırt desenleri, tahrik dingillerine uygulanan belirli stres ve gerilmelerle başa çıkmak için tasarlanmıştır: motor şanzımanı ve fren torku, twinning (birleştirme), tüm yol düzeneğinde en yüksek dingil yükü vb.
Tahrik dingillerine “Z” sırt desenine sahip lastikler takılabilir, ancak bu dingillerdeki gerilmeler göz önüne alındığında, en iyi performans dengesini “D” desenleriyle sağlamanız kuvvetle muhtemeldir. Bazı kullanımlar için “Z” desenleri, bir tahrik dingilinde kullanıldığında da mükemmel performans sergiler: örneğin şehir içi ortamında.

  • Römork dingiline takılan lastikler için yalnızca "T" veya "Z" sırt desenlerini kullanmalısınız.

Bu desenler, römork dingillerindeki belirli gerilmelerle başa çıkmak için tasarlanmıştır: Statik ve dinamik yükler, ovalanma, orta dingillerde yüksek kilometre mesafesi vb.
“T” sırt desenine sahip lastikler, çekilen araçlara (römork veya yarı römorklar) uygun yük endekslerini ve hız değerlerini gösterir. “Z” sırt desenlerine sahip lastikleri takarken, yük endekslerinin ve hız değerlerinin dingilin ihtiyaçlarına uygun olup olmadığını kontrol edin.
Avrupa'da “T” sırt desenine sahip MICHELIN lastikleri, ETRTO tarafından standart hale getirilen “FRT” (Serbest Dönen Lastik) işaretini gösterir. Bu nedenle “T” sırt desenleri kesinlikle direksiyon veya tahrik dingillerinde kullanılmamalıdır.

  • FRT işareti

FRT (Serbest Dönen Lastik) terimi, ECE Yönetmeliği 54, paragraf 3.1.15'te tanımlanmıştır.
“FRT” ibaresi, özellikle römork dingilleri (ve ön direksiyon ve tahrik dingilleri dışındaki motorlu taşıtların aksları) için tasarlanmış lastiklerle ilgilidir. Bu yönetmelik, Avrupa'da kullanılan tüm yeni lastikler için geçerlidir: bu, FRT işaretli lastiklerin yalnızca römork dingillerine takılmak için onaylandığı ve diğer dingillere takılmaması gerektiği anlamına gelir. MICHELIN ayrıca FRT işaretini MICHELIN Remix lastiklerine de uygular. Michelin, tavsiyelerine aykırı lastik kullanımından kaynaklanan herhangi bir hasar veya yaralanma sonucundan sorumlu tutulamaz. FRT işaretli 385/65 R 22.5 lastik, motorlu taşıtın arka dingiline takılabilir.

Picto tyre choice page 134 Help and Advice

Picto tyre choice page 135 Help and Advice

Picto tyre choice page 21 Help and Advice

Güncel olmayan bir Web Tarayıcısı kullanıyorsunuz.

Web sitesi tarafından desteklenmeyen bir tarayıcı kullanıyorsunuz. Bu, bazı işlevlerin amaçlandığı gibi çalışmayabileceği anlamına gelir. Bu durum, sitede gezerken garip davranışlara neden olabilir.

Bu web sitesinden tam olarak yararlanmak için aşağıdaki tarayıcılardan birini kullanın veya yükseltin/yükleyin

Firefox 78+
Edge 18+
Chrome 72+
Safari 12+
Opera 71+