
retread tyres with MICHELIN REMIX
OTOBÜS VE KAMYONLARDA LASTİK KAPLAMA: LASTİĞE YENİ HAYAT
KAPLANMIŞ LASTİK NEDİR?
KAPLAMA NEDİR?
Lastik kaplama, lastiğin aşınmış sırtını yeni bir sırtla değiştirmek anlamına gelir. İşletme maliyetlerini ve çevresel ayak izini azaltmak isteyen filolar için mükemmeldir.
MICHELIN bir öncüdür: yaklaşık bir asırdır lastikleri kaplamakta ve yenilikçi teknolojisini daima geliştirmektedir.
Premium lastik kaplama için ayrıntılı bir inceleme.
HANGİ LASTİKLER UYUMLUDUR?
MICHELIN kamyon, dorse ve otobüs lastiklerimizin çoğu kaplanabilir. Kaplama lastiklerin %100’ünün çeşitli kontrol noktalarından doğrulanması gerekir.
BİR LASTİK KAÇ KEZ KAPLANABİLİR?
Çeşitli serilerdeki MICHELIN karkasları, birkaç kez kaplanacak şekilde tasarlanmıştır. Michelin, güvenlikten ödün vermeden çevresel ayak izinizi azaltmanıza ve kâr marjınızı en üst düzeye çıkarmanıza yardımcı olabilir.
DİŞ AÇMANIN FAYDALARI NELERDİR?
Lastik kaplama, işletmenizin yararı ve çevre üzerindeki etkinizin sınırlanması açısından olmazsa olmazlardandır: önemli gerçeklerden bazılarını keşfedin!

Retread benefit: longer distance
Daha fazla kilometre yapın
Lastiklerinizden iki kat daha fazla performans alın: bir lastik, daha fazla kilometre potansiyeli ve lastiklerinizin daha uzun süre dayanıklılığı için potansiyel olarak birkaç kez kaplanabilir.(1)

Retread benefit: save money
Para tasarrufu sağlayın
Kaplanmış bir lastiğin maliyeti, eşdeğer yeni bir lastikten ortalama %40 daha azdır.(2)

Retread benefits: flexibility
Esneklik
Lastik sırtını ihtiyaçlarınıza ve kullanımınıza göre belirleyin: 350’ye kadar gövde ve sırt kombinasyonu mevcuttur!(3)

Retread benefit: reduce raw materails production
Ham madde üretimini azaltın
Daha az malzeme tüketimi: 1 kaplama = 50 kilo ham madde tasarrufu. Bir karkasa ortalama olarak sadece 20 kilo malzeme eklenir, bu da yeni üretilen bir lastiğe kıyasla %70 tasarruf sağlar!(4)
Ayrıca, kaplanmış bir lastiğin CO2 etkisi malzeme tasarrufu ile bağlantılıdır; başka bir ifadeyle, tasarruf edilen 50 kg ham madde veya kg ham madde başına 2,3 kg CO2 üzerinden 115 kg CO2.(5)

White paper retreading
ÜCRETSİZ KAPLAMA LASTİK E-KİTABI
kaplama lastiklerle ilgili tüm temel bilgileri bu e-kitapta bulabilirsiniz.
MICHELIN LASTİK KAPLAMA ÇÖZÜMLERİ: BİRLİKTE DÖNGÜSEL BİR EKONOMİ İNŞA EDELİM
Lastiklerinizi kaplatmak mı istiyorsunuz? Lastiklerinizin ömrünü uzatmak için kullanılabilecek farklı Michelin kaplama çözümleri ve diğer lastik kaplama firmaları hakkındaki bilgiler aşağıdadır! Ayrıca, lastik kaplama süreci hakkında daha fazla bilgi edinin.
MICHELIN Remix: Michelin karkas yapınız için birinci sınıf çözüm

logo remix
le logo Michelin remix
Yeni MICHELIN lastikleriyle benzer performans seviyelerine sahip MICHELIN Remix ve MICHELIN Remix 2 çözümleriyle MICHELIN lastiklerinizin karkas yapısını 2 defaya kadar kaplayın:
- güvenlik
- güvenirlik
- sağlamlık
- verimlilik
- kilometre performansı
- yepyeni yanaklara sahip premium tasarım
DİĞER KAPLAMA TEKLİFLERİ

Retreading tyres
MICHELIN Recamic
Karkas yapınızın tipi veya markanız ne olursa olsun, lastiklerinizi MICHELIN Recamic ile kaplayın. Tüm uygulama alanları için uygun, soğuk kaplama sırt kauçuk yapısına sahip benzersiz bir kaplama lastik serisi.
- Kilometre performansı sayesinde Kilometre Başına Daha İyi Maliyet
- MICHELIN lastikleriyle benzer desenler/bileşenler
- Yeni lastik almadan lastiklerinizle daha uzun mesafe gidin

tyre retreading
Encore RETREAD
Encore RETREAD markası ve 60 yıllık deneyimi, size %100 Birleşik Krallık’ta üretilen üniversal bir kaplama çözümü sunuyor.

retread tyres
Laurent RETREAD
Lastik kaplamada uzun yıllara dayalı bir know-how.
Yaygın olarak kullanılan birçok MICHELIN karkas yapısı ve ayrıca 22 farklı lastik markası ile uyumludur.
LASTİK KAPLAMA ARAÇLARI
Lastiklerinizi kaplamanın faydalarını tahmin etmek ister misiniz? Michelin hesaplama aracımızı keşfedin: istenen bilgileri doldurun ve size özel tasarruf sonuçlarını görün!
BU KİŞİLER LASTİKLERİNİ KAPLATTILAR VE İŞTE YORUMLARI
Belçikalı bir nakliye firması olan North Sea Express, 1990 yılından bu yana mal taşımacılığı yapmaktadır. Karbon ayak izlerini azaltmak için MICHELIN ürünlerini tercih ettiler. Tercihleri Multi-Life modelimiz oldu. Diş açma ve kaplama sayesinde lastikler daha uzun süre dayanıyor ve daha düşük maliyetli. Ayrıca daha az ham madde kullanıyorlar, bu da gezegenimiz için daha iyi. Hem paradan tasarruf etmek hem de gezegen için üzerinize düşeni yapmak mümkün!
Yılda 9.000 lastik kullanan VAN EGDOM (CAPELLE grubuna ait) MICHELIN Multi-Life çözümüne güveniyor. MICHELIN REMIX lastiklerinin güvenilirliğinden memnun olan firma, %45’lik bir kaplama oranı ile iyi bir ekonomik ve çevresel performans garantisi sunmaktan gurur duyuyor.
LASTİK KAPLAMA HAKKINDA SIKÇA SORULAN SORULAR
Bazı üreticiler karkas yapılarının potansiyelini sürekli olarak geliştirmektedir. 100 yılı aşkın bir süredir endüstriyel kaplama konusunda uzman olan Michelin’de de durum bu şekilde. Sonuç olarak, her 10 karkas yapıdan neredeyse 9’u kaplama için uygun görülmektedir! Kaplama tesislerine ulaşır ulaşmaz lastikleriniz derinlemesine bir incelemeye tabi tutulur (örneğin MICHELIN’de 86 kontrol noktası bulunuyor!). Michelin gibi bazı kaplama üreticileri, yeni lastikleri için kullandıkları kauçuğu ve patentli sırt desenlerini kaplama lastikleri için de kullanıyor ve orijinal yapıyı yeniden oluşturuyorlar: yeni MICHELIN lastiklerinizin temel performansını geri kazandığınız için bu bir kalite garantisidir.
Evet, kaplama lastikler yasaldır. Ayrıca İngiltere’de kaplama tesisleri oldukça gelişmiş olup, Fransa ve Almanya’dan sonra Avrupa’nın en büyük pazarlarından biridir.
Tüm lastikler kaplanabilir değildir. Lastikler kaplanmaya uygunluklarının tespiti için test edilir ve iki koşulu yerine getirmeleri gerekir:
- En başından itibaren en uygun yollarla kaplanacak şekilde tasarlanmış olmaları. En tavizsiz kaplama firmalarının süzgecinden, yalnızca birden fazla ömür boyu dayanacak kadar sağlam bir karkas yapıya sahip olan lastikler geçebilir.
- Bakımlarının profesyonel ellerle ve düzenli olarak yapılması.
Lastiğin kaplanması, profesyonel kaplama ustaları tarafından yapılması gereken çok teknik bir üretim sürecidir. 100 yılı aşkın bir süredir kaplama çözümlerinin tanınmış lideri olan Michelin, tekliflerimizin hem ekonomik hem de çevresel avantajları hakkında bilgi edinmeniz için Michelin satış temsilciniz ile iletişime geçmenizi ya da ülkenizde bulunan özel kaplama ortaklarımızı ziyaret etmenizi önemle tavsiye eder.
KAPLAMAYLA İLGİLİ MAKALELERİMİZİ KEŞFEDİN
(1) MICHELIN Remix® lastiklerinin sırt bileşimi ve deseni, yeni MICHELIN lastiklerinde kullanılanlarla büyük ölçüde aynıdır. MICHELIN Remix® lastik serisinin %90’ı yeni MICHELIN lastikleriyle aynı kalıbı ve aynı malzemeleri kullanır. Bu da MICHELIN Remix® lastikleri ile yeni MICHELIN lastiklerinin performansının eşdeğer olması anlamına gelir. Michelin Araştırma ve Teknoloji Merkezi tarafından 2015 yılından bu yana Avrupa’da toplanan müşteri referanslarına dayanarak yapılan kurum içi değerlendirmeler.
(2) Michelin’in 2022 yılında Avrupa’da MICHELIN marka yeni lastik ile MICHELIN Remix®'i karşılaştırmak üzere Rekabet Gücü analiz aracı ile gerçekleştirdiği kurum içi çalışma.
(3) MICHELIN Remix® kaplama ile 350 kaplama/yeni lastik kombinasyonu mevcuttur.
(4) MICHELIN Remix® kaplama işleminde ortalama olarak 20 kg ham madde eklemesi yapılırken, yeni bir lastik satın alımına kıyasla %70 tasarruf edilmiş olur.
(5) Kaplama işlemi ile ilişkili CO2 tasarrufu, ilgili malzeme tasarrufu esas alınarak hesaplanır. Malzeme tasarrufu açısından bakıldığında, MICHELIN Remix® kaplamalı bir lastik ile yeni bir MICHELIN lastiğinin kilometre performansı aynıdır (MICHELIN Remix® lastiklerinin lastik sırtı karışımı ve sırt deseni yeni Michelin lastikleri ile büyük ölçüde aynıdır. Michelin Araştırma ve Teknoloji merkezi tarafından yapılan kurum içi testlere ve 2015’ten beri Avrupa’da toplanan müşteri görüşlerine göre, MICHELIN Remix® serisindeki lastiklerin %90’ı yeni Michelin lastikleri ile aynı kalıptan ve aynı malzemelerden yapılmıştır ve bu nedenle eşit derecede iyi performans gösterir). Yeni bir lastik ortalama 70 kg ağırlığındadır. Kaplanmaya hazır yeni bir lastik ortalama 50 kg ağırlığındadır. Yeniden kaplanmış bir lastiğin CO2 etkisi, malzeme tasarrufu ile bağlantılıdır. Birim kg ham madde başına 2,3 kg CO2* üzerinden düşünüldüğünde 50 kg ham madde tasarrufu ile 115 kg CO2 önlenmiş olur. * CO2 ile bir litre yakıt veya bir kilogram ham madde arasındaki eşdeğerlik şu şekilde hesaplanır: 1 litre dizel için 3,24 kg CO2 emisyon faktörü, ADEME tarafından saf dizel için yapılan yaşam döngüsü değerlendirmesinden alınmıştır. Dizel üretim aşamalarında (%17) ve yanma sırasında oluşan emisyonları (%83) içerir. Kaynak: ADEME, Study “Well to wheel - JEC”, v4, Temmuz 2014. 1 kg lastik için 2,3 kg CO2 emisyon faktörü, lastik üretim sektörü (TIP) tarafından geliştirilen hesaplama kurallarından yararlanılarak Michelin tarafından kurum içi olarak gerçekleştirilen, bir lastiğin ham madde halinden müşteriye teslimine kadar yaşam döngüsü değerlendirme hesaplamalarından alınmıştır). Ham maddelerin çıkarılması, nakliye, üretim ve dağıtım aşamaları da bu süreçte yer alır. Kaynak: UL Environment Standard, “Product Category Rules for preparing an Environmental Product Declaration for the product category: Tires”, v3.05, Şubat 2022.