
Reduce your operating costs with retread tyres.
Kaplama lastikler ile işletmenizin maliyetlerini azaltın
Yüzyılı aşkın süredir, Michelin’in öncülüğünü yaptığı lastik kaplama tekniği sayesinde kamyon lastiklerini yeniden hayata döndürebiliyoruz. Bu makalede uzmanlarımız, lastiklerinize yeni bir soluk kazandırmanın faydalarını ve bu süreçte nasıl ilerlediğimizi açıklıyor.
ÖZET:
Lastiğin kaplanması işletmenizin maliyetlerini düşürür
Kamyonlar için lastik kaplamanın iki ekonomik avantajı vardır:
- Lastik değiştirme maliyetini önemli ölçüde azaltır, çünkü yeni bir lastik satın almak yerine, kaplama işleminden sonra aynı lastiği yeniden kullanırsınız
- TCO’nuzu (Toplam Sahip Olma Maliyeti), yani lastiğin yaşam döngüsünün maliyetini optimize eder. Böylece lastiğiniz bir kez kaplandıktan sonra daha uzun süre kullanılabilir.
Lastiğin kaplanması çevresel etkiyi azaltmanıza yardımcı olur
Çevresel etkiyi önemli ölçüde nasıl azaltabileceğiniz aşağıda açıklanmıştır:
- Kaplama lastikler daha az ham madde demektir: Michelin tarafından kaplanan her lastik, yeni bir lastiğe kıyasla %70’lik bir azalma ile 50 kg’a (1) kadar ham madde tasarrufu sağlar.
- Kaplama lastikler daha az CO2 emisyonu demektir: 100 lastiğin kaplanması, 11,6 tondan fazla CO2’nin (2) atmosfere salınmaması anlamına gelir.

Tyre retreading is safe profitable and sustainable
Bu nedenle kaplama lastikler, güvenlikten ödün vermeden kâr marjınızı en üst düzeye çıkarabilir ve çevresel etkinizi azaltabilir. Kamyon filonuz için kazancı hesaplayın:
Lastiğin kaplanması güvenliği tehlikeye atar mı?
Sorulması gereken haklı bir soru. Ne de olsa, önemli bir aşınma seviyesine ulaşmış lastikleri tekrar yola çıkarmaktan bahsediyoruz. Sürücünün, yolcuların ve yükün güvenliğinden ödün vermeden bu aşınma seviyesiyle, mevcut durumlarında artık kullanılamayacak olan lastikler.
Ancak aradaki fark, gerçekleştirdiğimiz lastik kaplama işlemine dayanıyor. Bu işlem, 100 yılı aşkın bir süredir yürüttüğümüz ve kusursuz bir know-how ve teknoloji geliştirdiğimiz bir alandır. Bu kaliteli hizmete MICHELIN REMIX diyoruz.
MICHELIN REMIX kaplama lastikler, MICHELIN malzemelerini, uzun ömürlü performans teknolojilerini ve MICHELIN üretim prosedürlerini kullanarak yeni MICHELIN lastikleriyle aynı temel performansları, yani yeni lastiklerimizle güvenlik, çekiş gücü ve yol tutuşu açısından aynı temel özellikleri sunar.(3)
Optimum güvenliği sağlamak için, 2 yıllık bir sertifika programını tamamlamış profesyoneller, kaplanmış her lastiği kontrol eder ve birden fazla kontrol noktası gerçekleştirir:
- Röntgen incelemesi,
- Shearografi,
- RFID okuma,
- Tahrifler için inceleme,
- Mikro delinme tespiti,
- 10 bar basınca kadar şişirildiğinde nihai test
Başka bir deyişle, kaplama ile güvenlik arasında seçim yapmak zorunda değilsiniz. Hizmetimiz her ikisini de göz önünde tutar.
Dahası, MICHELIN Remix fabrikalarının tamamı ISO 9001 ve ISO 14001 sertifikalıdır. Bu da sırasıyla kalite ve çevresel performansın optimize edilmiş yönetimini garanti ettikleri anlamına gelir.
MICHELIN Remix® lastik kaplama hizmeti hakkında daha fazla bilgi edinin

Truck tyres retreading visual inspection
Kaplanmış lastiklerin, çeker akslara ve römork akslarına takılmak üzere tasarlandığı unutulmamalıdır. Bunları ilk direksiyon aksına takmanızı önermiyoruz.
Lastiğin kaplanabilirliğini artıran teknolojiler
Yıllar geçtikçe, kaplama operasyonlarımız için karkas yapı teknolojisini mükemmelleştirdik:

Improved casing durability with new-generation steel cords
Yeni nesil çelik kordonlarla geliştirilmiş karkas yapı dayanıklılığı, daha güçlü ve oksidasyona karşı daha dirençli.

Reinforced heel with premium nylon
Tekerleğe temas eden lastik bölgesinin yapısını koruyan birinci sınıf naylon ile daha fazla dayanıklılık için güçlendirilmiş taban

Reinforced casing with a continuous steel wire
Daha fazla stabilite ve güvenlik için güçlendirilmiş karkas yapı.
Lastik ömrü boyunca daha fazla stabilite sağlamak için lastiğin çevresine sarılmış 400 metre uzunluğunda kesintisiz çelik tel.
Lastiklerinizin ömrünü nasıl biraz daha uzatıyoruz?
Kaplama, döngüsel ekonominin kalbinde yer alır. Bizim de kullandığımız bir diğer tamamlayıcı teknik de budur: lastiğe diş açma.
Bu iki yöntem arasında geçiş yaparak lastiklerinizin ömrünü uzatabilir, orijinal ömürlerinden çok daha fazla kilometre kat etmelerini sağlarken, yeni lastik satın almaya kıyasla çevresel etkiyi azaltabilirsiniz.

Step 1- the new tyre
Yeni lastik

Step 2: the 1rst tyre regrooving
Birinci kaplama
-%5 yakıt(5), +%25 km(6), + çekiş gücü(4) ve yol tutuş(4), + 251 kg CO2 tasarrufu (7)

Step 3: the 1rst tyre retreading
Birinci kaplama
100 km’ye kadar(3) + 115 kg CO2 tasarrufu(7)

Step 4: the 2nd tyre regrooving
İkinci kaplama
-5 yakıt(5), +%25 km(6) + çekiş gücü(4) ve yol tutuş(4) + 251 kg CO2 tasarrufu (7)
Daha fazla bilgi için diğer makaleler:
Daha fazla tavsiyeye mi ihtiyacınız var? Tüm MICHELIN kamyon lastiği ipuçlarını öğrenin
(1) Malzeme tasarrufu açısından, yeni bir MICHELIN lastiğinin ortalama ağırlığı 70 kg’dır*. Kaplanmaya hazır bir lastiğin ağırlığı ise ortalama 50 kg’dır**.
*Avrupa pazarında en çok satılan MICHELIN kamyon lastiği ebatlarına göre yapılan kurum içi çalışma: 315/80 R 22.5, 315/70 R 22.5 ve 385/65 R 22.5.
**2023 tarihli bir TNPF yayınına göre: “kaplama, bir lastiğin ağırlığının yaklaşık %70’ini temsil eden karkas yapının yeniden kullanılmasıdır” (sic). Sonuç olarak, 70 kg’ın %70’i = yaklaşık 50 kg.
(2) Kaplama işlemi ile ilişkili CO2 tasarrufu, ilgili malzeme tasarrufundan hesaplanır. Malzeme tasarrufu açısından, MICHELIN Remix® kaplanmış bir lastik, yeni bir MICHELIN lastiğinin kilometre performansının %100’ünü karşılar (7). Yeni bir lastik ortalama 70 kg ağırlığındadır. Kaplanmaya hazır yeni bir lastik ise ortalama 50 kg ağırlığındadır. Kaplanmış bir lastiğin CO2 etkisi, malzeme tasarrufu veya her kg ham madde başına 2,3 kg CO2* oranında 50 kg ham madde tasarrufunu ifade eden 115 kg CO2 ile bağlantılıdır
(3) MICHELIN Remix® lastiklerinin sırt bileşimi ve deseni, yeni MICHELIN lastiklerinde kullanılanlarla büyük ölçüde aynıdır. MICHELIN Remix® lastik serisinin %90’ı yeni MICHELIN lastikleriyle aynı kalıp ve aynı malzemeler kullanılarak üretilir ve bu nedenle aynı performansı gösterir. Michelin Araştırma ve Teknoloji Merkezi tarafından 2015 yılından bu yana Avrupa’da toplanan müşteri referanslarına dayanarak yapılan kurum içi değerlendirmeler.
(4) Islak zeminde, diş açılmış lastikler, aynı oranda aşınmış lastiklere kıyasla yaklaşık %10 daha fazla enine kavrama ve çekiş gücü sağlar. Michelin tarafından 2010 yılında Ladoux’da (Fransa) cilalı beton bir pist üzerinde gerçekleştirilen kurum içi çalışma. Sonuçlar, gerçek kullanım koşullarına bağlı olarak değişebilir, TNPF 2019
(5) Yakıt tüketiminde %5,4 tasarruf: kurum içi çalışma 5 Mayıs 2021’de Ladoux'daki (Fransa) Michelin test pistlerinde DEKRA gözetiminde gerçekleştirilmiştir (rapor No. 21CPAEXT-030). Yeni lastikler ve diş açılmış lastikler (R5 mm) arasındaki karşılaştırma için, 315/70 R 22.5 MICHELIN X® Line Energy™ Z2 & D2 lastiklerle donatılmış ve her biri tam 40 ton yük çeken iki adet eşdeğer Volvo FH500 kamyon kullanılmıştır. Schmitz Cargobull römork, aynı basınçlarda (8.5 b, 7.5 b ve 9.0 b) 385/55 R 22.5 MICHELIN X® Line Energy™ T lastiklerle donatılmıştır. Sonuçlar hava koşullarına, yol tipine, lastik ebadına ve sürüş tarzına bağlı olarak değişiklik gösterebilir.
(6) Aşınmış diş açılmamış bir MICHELIN lastiği ile karşılaştırıldığında. Fransız lastik üreticileri federasyonu (TNPF) tarafından 2019 yılında yapılan ve aşınmış lastiklere diş açma işleminin mevcut tüm kauçuğu kullanarak lastik ömrünü uzattığına dair tavsiyelere dayanan bilgiler.
(7) Michelin multi-life modelinden elde edilen CO2 tasarrufu, diş açma işlemine bağlı yakıt tasarrufu (%5,4'e kadar(2)) sayesinde daha da artmaktadır. Gerçek kullanım koşulları altında yapılan bir araştırmaya göre (uluslararası ve ulusal uzun mesafeler için kullanılan 4x2 bir kamyonun tahrik ve direksiyon akslarına takılan ve %50’den fazla aşınmış 315/70 R 22.5 lastikler kullanılarak), MICHELIN X® Line Energy™ Z2 ve MICHELIN X® Line Energy™ D2 lastiklerinin ortalama kilometresi, diş açma işleminden önce 232.200 km’dir* (*Michelin dahili kaynağı ve hesaplaması, 2020-2023 arasında Avusturya, Belçika, Hırvatistan, Çek Cumhuriyeti, Fransa, Almanya, Yunanistan, Macaristan, İtalya, Hollanda, Polonya, Portekiz, Romanya, Sırbistan, Slovenya, İspanya ve Türkiye’de 488 aks üzerinde müşteri denetimleri sırasında Michelin ekipleri tarafından alınan ölçümlere dayanmaktadır. Sonuçlar hava ve yol koşullarına bağlı olarak değişiklik gösterebilir. Elde edilen sonuçlara göre, diş açma işlemi sayesinde lastiklerimiz %25’e kadar yani 58.050 km (232,200 x %25) daha fazla yol kat etmektedir. Yakıt tasarrufu, yeni lastikler için 29,5 L/100 km ve diş açılmış lastikler için 27,91 L/100 km ortalama tüketimle diş açılmış lastiklerin kat ettiği mesafe (58.050 km) üzerinden hesaplanmıştır (kaynak: DEKRA raporu No. 21CPAEXT-030). 29,5 x %5,4, yani belden kırmalı bir kamyon ve üç dingilli römork (dolayısıyla 12 lastik) için 1,59 L/100 km tasarruf
Sonuç olarak, lastik başına 0,13 L/100 km (1,59 L/12) tasarruf sağlanır, yani yeniden diş açılmış lastiklerle sürüş sırasında 0,13 L x 58.050 km/100 = 77 litre yakıt tasarrufu, dolayısıyla 77 litre dizel x 3,24 kg CO2 = 251 kg CO2 tasarrufu sağlanır. 1 litre dizel için 3,24 kg CO2 emisyon faktörü, ADEME tarafından saf dizel için yapılan yaşam döngüsü değerlendirmesinden alınmıştır.
Dizel üretim aşamalarındaki (%17) ve yanması sırasındaki (%83) emisyonları içerir. Kaynak: ADEME. Base Empreinte, Étude Carbone, Version 22.0.0, 02/08/2022. Böylece 77 x 3,24 kg CO2 = 251 kg CO2.