
Why is tyre retreading a good option for my trucks?
Lastik kaplama kamyonlarım için neden iyi bir seçenek?
ÖZET
LASTİK KAPLAMA NEDİR?
Lastik kaplaması, Michelin’in yıllar içinde geliştirdiği bir uygulamadır. Bu işlem bir lastiğin karkas yapısını yeniden kullanmak ve aşınan sırtını yenisiyle değiştirmekten ibarettir. Elbette, bu süreç için MICHELIN lastikleri, yeniden kaplanabilmesi için baştan tasarlanmış olup, lastiklerin birden fazla ömre sahip olmasını sağlayacak kadar güçlü bir karkas yapıya sahiptir.
Biliyor muydunuz?
Michelin kardeşlerin ilkin amacı, lastik kullanım maliyetini düşürürken güvenliği ve olağanüstü dayanıklılığı garanti etmekti.
Bununla birlikte lastik kaplaması, 1923’te şirketin ticari belgelerinde ilk kez yer aldı.
Bu, 100 yıl sonra bile hâlâ modern bir tekniktir.
Kamyon lastik kaplaması size nasıl fayda sağlayabilir?
Bir kamyon lastiği belirgin bir aşınma seviyesine ulaştığında, onu değiştirmek elbette mümkündür. Ancak bir lastiği tamamen değiştirmek yerine yeniden kaplamak, bütçe açısından önemli avantajlar sunarken, yeni bir lastikle benzer bir performans sağlar.
Fransa, İspanya, Portekiz, İsviçre, Almanya, Avusturya, BNL için cümle: Aslında, kaplama yapılmış lastik ortalama olarak eşdeğer yeni bir lastikten %40 daha ucuzdur(1) ve aynı karkas yapıyla 2 kat daha fazla kilometre sürmenizi sağlar(2). Dolayısıyla karkas yapı, MICHELIN Remix markasıyla 2 kez, LAURENT Retread markasıyla ise 4 kez yeniden kaplanabilir.
MICHELIN remix markasının ticarileştirildiği diğer ülkeler için cümle: Aslında, kaplama yapılmış lastik eşdeğer yeni bir lastikten %40 daha ucuzdur(1) ve aynı karkas yapıyla 2 kat daha fazla kilometre sürmenizi sağlar(2). Dolayısıyla karkas yapı MICHELIN Remix markasıyla 2 kez yeniden kaplanabilir.

Truck tyre retreading consists of reusing the casing of a tyre and replacing the worn tread with a new one
Lastiğe diş açma + lastiği kaplama = verimlilikte artış!
Bir lastiğin kaplanması, diş açma işleminden sonra MICHELIN lastiğinin çoklu yaşam sürecindeki üçüncü aşamadır. Yeniden diş açarak ve kaplayarak, lastiğinizi birkaç kez daha uzun ömürlü hale getirebilirsiniz.
Pratikte aynı lastik ilk kez yeniden diş açıldığında %25 daha fazla kilometre(3) kat edebilir ve yakıt tüketiminizi %5 azaltabilir(4). İlk defa kaplandığında %100 daha fazla kilometre gidebilecektir(2). Bu iki aşamanın her biri daha sonra bir kez tekrarlanabilir.
Yani, yeniden diş açma ve kaplama kombinasyonu, işletmenizin bütçesi için net avantajlar sağlayarak size büyük bir kazanç sağlar:
Lastik kaplama gezegenimiz için de iyi bir seçimdir
Lastiğin kaplanması yalnızca lastiklerinizin daha uzun süre dayanmasını sağlamakla kalmaz, aynı zamanda çevre için de daha sağlıklı bir seçenektir.
İşte bu noktada 3 önemli fayda:
- 100 adet kaplama yapılmış lastik için, 11.6 ton(5)’dan fazla CO2 atmosfere salınmayacaktır.
- 1 adet kaplama = yeni bir lastik üretmek için gerekli olan ham maddeye göre 50 kilo (6) daha azdır
- Her kaplama lastik ile geri dönüşüm için bir lastik daha azalır!
Başarılı bir lastik kaplamasının koşulları
Kaplanmış lastikler; yüksek kaliteli, dayanıklı ve birkaç ömre dayanacak şekilde tasarlanmış bir karkas sağlandığı takdirde, yeni lastiklerle aynı düzeyde güvenlik ve performans sunmak üzere tasarlanmışlardır.
Beklenen performansı sağlamak için diğer koşullar da karşılanmalıdır: Lastiği kaplayan uzmanın profesyonel deneyimi ve kullandığı malzemeler en yüksek standartlarda olmalıdır.
Ayrıca, lastik kaplama uzmanlarımızın ilgisi ve uzmanlığı, bitmiş ürünün kalitesini ve güvenilirliğini sağlamak için seçim, inceleme, onarım ve karkas yapısı aşamalarında kritik öneme sahiptir.

Tyre retreading requires a casing strong enough to give the tyre several lives
4 basit adımda kamyon lastiği kaplaması nasıl gerçekleştirilir?
Pratik anlamda, bir kamyon lastiğini nasıl kaplarsınız?
Adım 2 - Lastik bayinizle iletişime geçin
Lastiklerin yeniden kaplanması için ilgili hizmet sağlayıcı ile iletişime geçin. Kullanılan lastik karkasları, uygun MICHELIN REMIX kaplama sürecini organize edecek olan yerel hizmet sağlayıcısına teslim edilebilir.
Adım 3 - Lastiğinizi Michelin kaplama fabrikasına göndermek için ayırın
Lastiğiniz söküldükten sonra karkas yapı bir Michelin fabrikasına alınacak ve ulaştırılacaktır; burada kontrol edilecek, yeniden kaplanacak ve hizmet sağlayıcınıza iade edilecektir.
Adım 4 - Kamyon lastiği yönetiminizi optimize edin
Filonuzun lastiklerinin yönetimini yerel bir bayiye emanet etmeyi seçtiğinizde, akış yönetimini optimize etmek ve gereksiz aksama sürelerini önlemek için yeni ve kaplanan lastiklerinize itinayla bakılacaktır. Bu aynı zamanda sahip olduğunuz lastiklerin depolanma maliyetini de azaltır.
Michelin, araçlarınızın lastiklerinin yönetimini güvenilir bir uzman servis sağlayıcısına bırakmanızı önerir. Bu kişiler lastiklerinize koruyucu güvenlik denetimleri gerçekleştirecek ve onların tam potansiyelinden istifade edebilmeniz ve daha uzun ömürlü olmaları için basıncının doğru kalmasını sağlayacaklardır!
Daha fazla bilgi edinmenizi sağlayacak diğer makaleler:
Daha fazla tavsiyeye mi ihtiyacınız var? Tüm MICHELIN kamyon lastiği ipuçlarını öğrenin
(1) 2022’de Michelin’in gerçekleştirmiş olduğu çalışmada, yeni bir MICHELIN lastiği ile bir MICHELIN REMIX® lastiği karşılaştırılarak Avrupa genelinde bir rekabet analizi aracı kullanılmıştır.
(2) MICHELIN Remix lastiklerinin karışımı ve sırt deseni, yeni MICHELIN lastiklerinin sırt deseniyle genel olarak aynıdır. MICHELIN Remix lastiklerinin %90’ı aynı kalıptan ve yeni MICHELIN lastikleriyle aynı malzemelerden üretilmektedir ve bu nedenle aynı performansı gösterirler. Michelin’in araştırma ve geliştirme merkezinde gerçekleştirilen şirket içi değerlendirmelere ve 2015’ten bu yana Avrupa’da toplanan müşteri görüşlerine dayanmaktadır.
(3) Aşınmış yeniden diş açılmamış bir MICHELIN lastiği ile karşılaştırıldığında. Fransız lastik üreticileri federasyonu (TNPF) tarafından 2019 yılında yapılan ve aşınmış lastiklere diş açma işleminin mevcut tüm kauçuğu kullanarak lastik ömrünü uzattığına dair tavsiyelere dayanan bilgiler.
(4) Yakıt tüketiminde %5,4 tasarruf: dahili çalışma 5 Mayıs 2021’de Ladoux’daki (Fransa) Michelin test pistlerinde DEKRA gözetiminde gerçekleştirilmiştir (rapor No. 21CPAEXT-030). Yeni lastikler ve yeniden açılmış lastikler (R5 mm) arasındaki karşılaştırma için, 315/70 R 22.5 MICHELIN X® Line Energy™ Z2 & D2 lastiklerle donatılmış ve her biri tam (40 ton) yük çeken iki aynı Volvo FH500 kamyon kullanılmıştır. Schmitz Cargobull römork, aynı basınçlarda (8.5 b, 7.5 b ve 9.0 b) 385/55 R 22.5 MICHELIN X® Line Energy™ T lastiklerle donatılmıştır. Sonuçlar hava koşullarına, yol tipine, lastik ebadına ve sürüş tarzına bağlı olarak değişiklik gösterebilir.
(5) Yeniden diş açma işlemi ile ilişkili CO2 tasarrufu, ilgili malzeme tasarrufundan hesaplanır. Malzeme tasarrufu açısından, yeniden diş açılmış bir lastik, (yeni bir MICHELIN lastiğe göre, daha önce tekrar diş açılmamış; ortalama 4 mm yeniden diş açma derinliği için; 2013 tarihli TNPF önerilerine dayanan bilgi, yeniden diş açmanın lastik aşınma sınırına ulaştığında, tüm mevcut kauçuk kullanılarak lastiğin ömrünü uzatabileceğini açıklamaktadır) %25 daha fazla kilometre mesafe kat edebilir. Ham madde tasarrufu, her ham madde kg başına 2,3 kg CO2* olarak hesaplanmıştır. Örneğin, bir yeni lastiğin (4 x %25) kapladığı kilometreye eşdeğer dört yeniden diş açılmış lastik (örneğin çeker aksta) veya yeni bir lastiğin ortalama belirtilen ağırlığı olan 70 kg ham madde veya 161 kg CO2. * CO2 ile bir litre yakıt veya bir kilogram ham madde arasındaki eşdeğerlik şu şekilde hesaplanır: 1 litre dizel için 3,24 kg CO2 emisyon faktörü, ADEME tarafından saf dizel için yapılan yaşam döngüsü değerlendirmesinden alınmıştır. Dizel üretim aşamalarındaki (%17) ve yanması sırasındaki (%83) emisyonları içerir. Kaynak: ADEME, Study “Well to wheel - JEC”, v4, Temmuz 2014. 1 kg lastik için 2,3 kg CO2 emisyon faktörü, lastik üretim mesleği (TIP) tarafından geliştirilen hesaplama kurallarından yararlanılarak Michelin tarafından dahili olarak gerçekleştirilen bir lastiğin beşikten kapıya) üretimi için yaşam döngüsü değerlendirme hesaplamalarından gelmektedir. Ham maddelerin çıkarılmasında nakliye, üretim ve dağıtım gibi aşamalar yer alır. Kaynak: UL Environment Standard, “Product Category Rules for preparing an Environmental Product Declaration for the product category: Tires», v3.05, february 2022.
(6) Malzeme tasarrufu açısından, yeni bir MICHELIN lastiğinin ortalama ağırlığı 70 kg’dır*. Kaplanmaya hazır bir lastiğin ağırlığı ortalama 50 kg’dır**.
*Avrupa pazarında en çok satılan MICHELIN kamyon lastiği ebatlarına göre yapılan dahili çalışma: 315/80 R 22.5, 315/70 R 22.5 ve 385/65 R 22.5.
**2023 tarihli bir TNPF yayınına göre: “kaplama, bir lastiğin ağırlığının yaklaşık %70'ini temsil eden karkas yapının yeniden kullanılmasıdır” (sic). Sonuç olarak, 70 kg’ın %70’i = yaklaşık 50 kg.