Kamyon şovu, bir gurur kaynağı
Kamyon lastiklerinin kaplanmasında 100 yıl
Yayınlanma tarihi 11 Şubat 2024 - 3 dakikalık okuma
Michelin, yıllar boyunca yenilikler yapmaya ve karayolu taşımacılığı sektörünün gelişimine katkıda bulunmaya devam ederek filoların performanslarını artırmalarına yardımcı oldu. Michelin, ekonomik kaygıların da yönlendirmesiyle, maliyetlerini düşürmek amacıyla lastiklere birkaç ömür kazandırma görevini üstlendi. 100 yıl önce kaplamanın doğuşu işte bu koşullarda gerçekleşti.
Michelin'in bu yenilikçi teknolojiyi nasıl yakaladığını keşfetmek için tarihte bir yolculuğa çıkalım.
1923
photo
Kilometreyi artırmak için, haydi kaplayalım!
Taşımacılığın zorlu bir ekonomik ortamda geliştiği iki savaş arası yıllarda müşteriler, insanları ve malları güvende tutacak ve makul bir maliyetle uzun bir hizmet ömrüne sahip olacak güvenilir lastiklere ihtiyaç duyuyordu.
Bir lastiğin sırtının karkasından çok daha çabuk aşındığını gören Michelin, 1923 yılında lastiği kaplayarak yeniden kullanılabilir hale getirmeyi önerdi: 100 yıl sonra hiç bu kadar gündemde olmayan bir süreç!
1937
photo 1
Michelin çelik karkaslı lastik olan "Metallic"i icat etti
Kamyon lastiklerindeki karkas, ağır yükleri taşıyabilmesi için düzinelerce örgü katından oluşur. Michelin için ikinci zorluk, lastiklerin birkaç kez kaplanmasına olanak tanıyacak bir yenilik geliştirmekti. 1937 yılında şirket, sadece dört kat çelik kordondan oluşan çelik karkaslı ilk lastik olan "Metallic"'i icat etti.
1946
photo 2
Michelin'in ilk kaplama kamyon lastiği denemeleri
Güney Fransa'daki Avallon fabrikası ilk sıcak kaplamalı kamyon lastiğini üretti.
1966
photo 3
Yepyeni bir Remix Süreci
Michelin daima kaplanmış lastiklerin kalitesini ve güvenilirliğini korumaya çalıştığından, 1966 yılında Remix sürecinin geliştirilmesine yönelik çalışmaları başlattı. Bu süreç sayesinde, lastikler artık yeni bir lastiğin orijinal ürünleri ve üretim yöntemleri kullanılarak yeniden üretilebilmektedir. Peki bu bir filonun verimliliğinde ne gibi bir fark yaratır? Bu, yeni bir lastiğin %100'üne varan kilometre performansı anlamına gelir!(1)
(1) MICHELIN Remix® lastiklerinin sırt bileşimi ve deseni, yeni MICHELIN lastiklerinde kullanılanlarla büyük ölçüde aynıdır. MICHELIN Remix® lastik serisinin %90'ı, yeni MICHELIN lastikleriyle aynı kalıbı ve aynı malzemeleri kullanır, bu da MICHELIN Remix® lastikleri ile yeni Michelin lastikleri arasında eşdeğer performans elde edilmesini sağlayabilir. Michelin Araştırma ve Teknoloji Merkezi tarafından 2015 yılından bu yana Avrupa'da toplanan müşteri referanslarına dayanarak gerçekleştirilen iç değerlendirmeler.
2121
photo 4
Remix lastik üretimi artmaya devam ediyor
On yıllar boyunca Michelin, sıcak kaplama alanında önemli bir oyuncu olarak kendini kanıtlamaya devam etti. 2021 yılında, 18 milyonuncu Michelin Remix® lastiği Almanya'nın Hombourg kentinde bulunan Avrupa'nın en büyük kaplama tesisimizde üretildi. Ve bu daha başlangıç!
2023
photo 5
Kaplama artık bir zorunluluk
100 yıl sonra kaplama, ekonomik, güvenilir ve çevre dostu lastikler sunarak filolar için hala büyük bir ilgi alanını oluşturmaya devam ediyor. Çevresel konuların her zamankinden daha fazla yeniliklerimizin merkezinde yer aldığı günümüzde, kaplama işleminin dünyamız için pek çok faydası bulunmaktadır:
-Azaltılmış CO2 emisyonları, Kaplanan her 100 lastik için 11,6 tondan (1) fazla CO2'nin atmosfere salınmasını önlersiniz.
-Azaltılmış malzeme tüketimi, 1 Kaplama = Yeni bir lastik üretmek için gereken miktardan 50 Kilo (1) daha az ham madde
-Daha az atık, her kaplanmış lastik geri dönüşüme gönderilecek bir lastiğin azalması demektir!
1923 2023 new
Yenilikçi kaplama geçmişin, bugünün ve geleceğin sorunlarını ele alıyor. Bugün ise enflasyon, sağlık krizi, uluslararası istikrarsızlık ve ham madde krizi gibi sorunlara karşı etkili bir yanıttır. Küçük ve orta ölçekli filoların gerçek bir ortağı olarak Michelin, işletme maliyetlerinizi kontrol etmenize ve çevre üzerindeki etkinizi en aza indirmenize yardımcı olmak için gelecekte de yenilikler yapmaya devam edecektir. Macera devam ediyor, takipte kalın!
(1) Kaplama işlemiyle ilişkili CO2 tasarrufu, ilgili malzeme tasarrufundan hesaplanır. Malzeme tasarrufu açısından, kaplanmış bir MICHELIN Remix® lastiği yeni bir MICHELIN lastiğinin yaptığı kilometrenin %100'ünü karşılar (MICHELIN Remix® lastiklerinin sırt karışımı ve sırt deseni büyük ölçüde yeni Michelin lastikleri ile aynıdır; Michelin Araştırma ve Teknoloji merkezi tarafından yapılan dahili testlere ve 2015 yılından bu yana Avrupa'da toplanan müşteri referanslarına göre, MICHELIN Remix® serisindeki lastiklerin %90'ı yeni Michelin lastikleri ile aynı kalıptan ve aynı malzemelerden üretilmiştir ve bu nedenle eşit derecede iyi performans gösterir). Yeni bir lastik ortalama 70 kg ağırlığındadır. Kaplanmaya hazır yeni bir lastik ortalama 50 kg ağırlığındadır. Kaplanmış bir lastiğin CO2 etkisi, malzeme tasarrufu ile bağlantılıdır veya her kg ham madde başına 2,3 kg CO2* oranında 50 kg ham madde tasarrufunu temsil eden 115 kg CO2'dir. * CO2 ile bir litre yakıt veya bir kilogram ham madde arasındaki eşdeğerlik şu şekilde hesaplanır: 1 litre dizel için 3,24 kg CO2 emisyon faktörü, ADEME tarafından saf dizel için yürütülen yaşam döngüsü değerlendirmesinden alınmıştır. Bu, dizel üretim aşamalarındaki (%17) ve yanması sırasındaki (%83) emisyonları içerir. Kaynak: ADEME, Çalışma «Kuyudan tekerleğe - JEC», v4, Temmuz 2014. 1 kg lastik için 2,3 kg CO2 emisyon faktörü, lastik imalat iş kolu (TIP) tarafından geliştirilen hesaplama kuralları kullanılarak Michelin tarafından dahili olarak yürütülen bir lastiğin beşikten kapıya üretimine yönelik yaşam döngüsü değerlendirme hesaplamalarından gelmektedir.) Ham maddelerin çıkarılması, nakliyesi, imalatı ve dağıtımı gibi aşamaları içerir. Kaynak: UL Çevre Standardı, "Ürün kategorisine yönelik bir Çevresel Ürün Bildirgesi hazırlamak için Ürün Kategorisi Kuralları: Lastikler", v3.05, şubat 2022.