Kamyon lastiği değişimi konusunda doğru ve verimli uygulamalar

Truck tyre replacement proper and efficient practices

Working with damaged tire. Young truck driver is with his vehicle at daytime.

Kamyon Lastiği Değişimi: doğru ve verimli uygulamalar

Kamyonlarınızın sürücülerinden biri, lastiğinin patladığını veya onun kötü durumda olduğunu fark eder. Aracını güvenli bir yerde durdurur ve profesyonel destek arar. Peki arıza sırasında ne olur? Lastik değişimi ile ilgili yönetmelikler nelerdir? Nakliye işleminin sorunsuz bir şekilde devam edebilmesi için bizim önerilerimiz neler? Yanıtları bu yazımızda bulabilirsiniz. 

ÖZET:

Kamyon lastiği değiştirme hizmeti sırasında neler olur?

Genellikle sürücünün çağrısına yanıt veren bayidir veya nakliye firmasıdır. MICHELIN ONCall hizmetimiz, Avrupa’nın her yerinde, ağır yük taşıtları için 7/24 hızlı ve verimli yol yardımı da sunar. 

Konusunda uzman teknisyenlerimiz devreye girip özel makineler yardımıyla kamyonun lastiklerini söküp takarak yerinde lastik değişimi yaparlar.
Bu makinelerde, lastiğin zarar görmesini önlemek için kenar ve jantlarda yağlayıcılar kullanılır.
Makine bir levye ve bir diskle donatılmıştır: levye lastiği takmak ve çıkarmak için, disk ise işlemi kolaylaştırmada itmek için kullanılır.

Lastik değişiminden sonra, aşınma seviyesi diğer lastiklerle elbette aynı değildir. Daha önce de söylediğimiz gibi yönetmeliklere uygun nihai bir onarım için aracın üssüne dönmesine izin vermek üzere genellikle bir hata payı tanınır

Yönetmeliğe uygun lastik değişimi nedir?

Kamyon lastikleriyle ilgili düzenlemeler, yollarda güvenliği sağlamak için sıkı bir şekilde düzenlenmiştir.  

Yerinde bir lastik tamirinden sonra, aşınma seviyesinde bir hata payı tanınır. Bu, aracın üssüne dönebilmesi için aşınma kriterlerine tam olarak uymayan lastiklerin geçici olarak kullanılmasına olanak sağlar.  

Fransa gibi bazı ülkeler, bu aşınmadaki farkı en fazla 5 milimetre ile sınırlamaktadır. Ancak bu sınırlama yasal bir zorunluluk olmasa bile Michelin’in tavsiyesi niteliğindedir. Ülkenizde bu tanımlama yapılmışsa, cezalardan kaçınmak ve sürücü güvenliğini sağlamak için aracının bu sınıra uymasını sağlamak nakliye firmasının sorumluluğundadır. 

Ancak bu tolerans geçicidir. Arıza sonrası aracı hızla tekrar çalışır duruma getirmek olmazsa olmazdır. Bunların içerisinde herhangi bir dengesizliği önlemek ve lastiklerin eşit şekilde aşınmasını sağlamak için gerekli tüm standartları karşılayan bir lastik değişimi yer alır. 

Gelin bu zorunlu standartlara birlikte göz atalım. 

1- Aynı marka, aynı ebat ve aynı kullanım kategorisi

Yedek lastikler, yönetmeliklere uymak için bir dizi kriteri karşılamalıdır.  
Bunlar aynı marka ve boyutta olmalılar. Lastiklerin kullanım kategorisi de aynı olmalıdır, örneğin hem standart yol hem kar, hem de arazi
Ancak mevzuatın getirdiği tek gereklilik bunlar değildir. 

2- Aynı yapı ve aynı yük ve hız endeksi 

Yedek lastiklerin de aynı yapıda (radyal veya çapraz) ve aynı yük ve hız endeksine sahip olması gerekir.

Yük endeksi, lastiğin destekleyebileceği maksimum ağırlığı gösterirken, hız endeksi lastiğin güvenle sürülebileceği maksimum hızı belirtmektedir.  

Bu kriterler, aynı aks üzerindeki lastiklerin düzgün olarak çalışmasını ve stabil ve güvenli bir sürüş sağlamasını garanti eder. 

Yedek lastikler aynı yük ve hız endeksine sahip olmalıdır

tyre truck stock 2

3- Twinning (iki traktör lastiğini aynı aks üzerine bağlama) kriterlerine uygunluk 

Lastik değişimi yapılırken, takılan lastiklerin twinning kriterlerine uygun olup olmadığının kontrol edilmesi de çok önemlidir. Örneğin, bir aksa belirli bir markanın lastiği takılmışsa, ikizinin de aynı marka, ebat ve aralıkta olması gerekir.
Ek olarak, kaplanan lastikler yapı ve performans açısından yeni lastiklerle uyumlu olmalıdır

Yönetmeliklerin bir ülkeden diğerine küçük farklılıklar gösterebileceği unutulmamalıdır. Bazıları yük ve hız endeksine uyumun yanı sıra aynı aksa takılan lastiklerin uyumluluğu konusunda özellikle katıdır. Bu nedenle nakliye firmalarının uyanık olmaları ve araçlarının mevzuata uygun olmasını sağlamak için mevzuattaki gelişmelerden haberdar olmaları gerekir. 

Kamyon lastiği değişimi sonrası balans ayarı önerilir mi? 

Cevap, evet. Titreşimleri ve düzensiz aşınmayı önlemek için lastik değişiminden sonra lastiklerin balans ayarının yapılması şiddetle tavsiye edilir.
Ön lastiklerin her zaman balans ayarı yapılmalı ve gerekirse aracın geometrisi kontrol edilmelidir. Sistematik olmasa da, sürüş sırasında denge sağlamak için arka lastiklere de balans ayarı yapılması tavsiye edilir. 

Hızlı, etkin 7/24 hizmet nasıl alınır? 

MICHELIN ONCall hizmeti, Avrupa’nın her yerinde ağır yük taşıtları için 7/24 hızlı ve etkili yol yardım hizmeti sunar. 

Bir olay durumunda, basit bir telefon görüşmesiyle sürprizler ve kilometre sınırlamaları olmadan tamamen şeffaf bir maliyet tahmini alırsınız. 

Michelin sayesinde yolda veya en yakın merkezde bir müdahale için kendini hizmet kalitesine adamış sorumlu uzmanlar ağı bulunmaktadır. 

undefined Video

Daha fazla tavsiyeye mi ihtiyacınız var? Tüm MICHELIN kamyon lastiği ipuçlarını öğrenin

Güncel olmayan bir Web Tarayıcısı kullanıyorsunuz.

Web sitesi tarafından desteklenmeyen bir tarayıcı kullanıyorsunuz. Bu, bazı işlevlerin amaçlandığı gibi çalışmayabileceği anlamına gelir. Bu durum, sitede gezerken garip davranışlara neden olabilir.

Bu web sitesinden tam olarak yararlanmak için aşağıdaki tarayıcılardan birini kullanın veya yükseltin/yükleyin

Firefox 78+
Edge 18+
Chrome 72+
Safari 12+
Opera 71+