Tyre markings on a tractor

Bir traktör üzerindeki lastik işaretleri

Traktör üzerindeki lastik işaretleri ne anlama gelir?

 
Bir lastiğin yanağı boyutunu gösterir, ancak sadece bunu değil. Ayrıca, belirli bilgilere karşılık gelen kısaltmalar ve sayılar şeklinde ek lastik işaretleri de vardır. Bunların açıklaması nedir? Uzmanlarımız bu yazımızda her şeyi ayrıntılı olarak açıklıyor.

ÖZET:

Traktör lastiği ebadı 5 dakikadan daha kısa sürede açıklayalım

Doğrudan konuya girecek olursak işte size lastik işaretleriyle ilgili temel hususları vurgulayan bir video. Yazımızın geri kalanında daha fazla ayrıntıya gireceğiz.

Traktör lastiği ebadına somut bir örnek

What do the markings on my agricultural tyres mean?

MICHELIN Xeobib lastik ile somut bir örnek verelim ve yanaktaki lastik işaretlerinin ne anlama geldiğine yakından bakalım:

MICHELIN: Üreticinin markasını her zaman lastik yanağında görebilirsiniz.

XeoBib: Seri adı (burada “Xeobib”) markanın yanında belirtilmiştir. Bir seri, belirli bir araç tipine uyacak ve belirli bir ihtiyacı karşılayacak şekilde tasarlanmıştır.

VF = “Çok Yüksek Fleksiyon” anlamına gelir: Bu önek, standartlaştırılmış bir lastik kategorisini belirtir - Aynı basınçta %40 daha fazla yük taşıyacak şekilde tasarlanmış lastikler(2). Michelin’de VF veya IF standardı, daha büyük ayak izlerinin toprak sıkışmasını ve tekerlek izini sınırlamasına izin veren “MICHELIN Ultraflex Teknolojimize” karşılık gelir.

The tyre size is part of the tractor s tyre markings

the tyre size is part of the tractor s tyre markings

Ardından, ebada karşılık gelen lastik işaretlerini buluruz:

650: Nominal kesit genişliği mm cinsindendir. Bu lastik işareti, lastiğin sol ve sağ yanak arasındaki mesafeye karşılık gelir.

60: % olarak en boy oranı (yanak yüksekliği/nominal kesit genişliği). Uygulamada, bu, örneğimizdeki oranın 650'nin %60'ı olduğu anlamına gelir.

R: Yapıyı tanımlar: ”R” radyal anlamına gelir. Eğer bu radyal lastik olmasaydı, basit bir tire “-” onu çapraz lastik olarak tanımlardı.

38: Jantın inç cinsinden nominal çapı.

155: Standartlaştırılmış yük endeksi. Bu, lastiğin destekleyebileceği nominal yüke karşılık gelen bir endekstir. Yük endeksinize karşılık gelen kilo cinsinden maksimum yükü öğrenmek için yük endeksi tablomuza bakabilirsiniz.

D: Standartlaştırılmış hız endeksi. Bu, maksimum hıza karşılık gelen bir endekstir. Bu, lastiğin sürülebileceği maksimum hıza karşılık gelen bir endekstir. Hız endeksi tablomuza bakın.

Radyal: Yapı tipi.

RC = mm cinsinden “Yuvarlanma çevre uzunluğu”

E = mm cinsinden lastik kesit genişliği.

Tubeless: İç lastiksiz lastik

Michelin® X®: Marka

Lastik yanağında görülebilecek diğer lastik işaretleri

Gelin bir lastik yanağında görülebilecek lastik işaretlerinin listesini ve bunlara karşılık gelen bilgileri inceleyelim.

IF = “Artırılmış Fleksiyon”: Bu önek, aynı basınçta %20 daha fazla yük taşıyacak şekilde tasarlanmış standart bir lastik kategorisini belirtir.(1)

VF = “Çok Yüksek Fleksiyon”: Yukarıdaki örneğimizde görüldüğü gibi bu önek, aynı basınçta %40 daha fazla yük taşıyacak şekilde tasarlanmış standart bir lastik kategorisini belirtir(2).

PFO = “Basınç Alanı Çalışması”: Bu lastik işareti, traktör IF/VF lastiklerinin daha düşük hızda daha yüksek yük taşımasını sağlayan bir ETRTO* standardıdır (1)(2). *ETRTO = Avrupa Lastik ve Jant Teknik Organizasyonu

Other AG tyre markings

Diğer AG lastik işaretleri

 

CFO = "Cyclic Field Operation": implies an improved cyclic field operation. CFO indicates that tyres are designed to provide additional load capacity in the field over 1.5 km maximum.(3)

TL = "Tubeless": which means that the tyre has no inner tube. At Michelin, we only manufacture tubeless tyres for agricultural machinery.

IMP = "Implement": This tyre marking means that the tyre is mainly designed for implements or trailers. It can also equip the front steering wheels and drive wheels of farming tractors and forestry tractors but is not suited for sustained work at high torque.

IND = "Industrial": Marking on tyres for construction applications with load and pressure capacities that are different from tyres with the same designation and the same size for agricultural applications.

NRO = "Narrow Rim Option": Experimental ETRTO standard that must be approved. It allows a much narrower rim to be used than the one normally authorised by ETRTO for IF and VF tyres.

CAI = "International article code": Identifies a product with a specific, unique 6-digit code

SRI = "Speed Radius Index": Parameter used to calculate the theoretical speed of vehicles during standardisation procedures in the European Union and for the interchangeability of different tyre sizes.

Resimli grafikler

Resimli grafikler, MICHELIN lastiklerinde bulabileceğiniz ek lastik işaretleridir. İşte bunların ne anlama geldikleri.

AG lastik yanağında MICHELIN Ultraflex teknolojisi resimli grafiği

MICHELIN Ultraflex teknolojisi resimli grafiği

MICHELIN Ultraflex

Michelin tarafından 2004 yılında icat edilen MICHELIN Ultraflex Teknolojisi, tarım araçlarının çok daha düşük basınç kullanmasını ve böylece toprağı koruyarak mahsul verimini artırmasını sağlayan ve oyunun kurallarını değiştiren bir yeniliktir. Bu sembol, lastiğin bu teknolojiyle donatıldığı anlamına gelir.

high traction pictogram

yüksek çekiş gücü resimli grafiği

Yüksek Çekiş Gücü

Bu resimli grafik, lastiğinizin tarlada daha iyi bir çekiş gücü için yüksek düzeyde yol tutuşu sağlayacak şekilde tasarlandığı anlamına gelir.

Daha fazla bilgi edinmek için “Çekiş gücü nasıl iyileştirilir” konulu yazımızı okuyun

air systems ready pictogram

air systems ready resimli grafiği

Air system ready

Lastik "Air Systems Ready" ise, lastik basıncını şoför mahallinden kontrol etmenizi sağlayan CTIS (Merkezi Lastik Şişirme Sistemi) ile uyumludur.

Stubble shield pictogram

anız kalkanı resimli grafiği

Anız kalkanı

Bu resimli grafikler, lastiğin anız hasarına karşı özel koruma ile tasarlandığı anlamına gelir.
Lastik hasarları hakkındaki yazımıza göz atın.

Maximum fitting pressure pictogram

Maksimum takma basıncı resimli grafiği

Maksimum takma basıncı

Bu sembol, lastiğin sürüş için maksimum basıncını değil aksine janta takıldığı andaki maksimum basıncı gösterir.
Lastiği taktıktan sonra doğru basınca ayarlamayı unutmayın.
Daha fazla bilgi edinmek için özel yazımızı okuyun.

Karkas yapı ve jant boyutları

Karkas yapı ve jantların boyutlarının ne anlama geldiğini de bilmenizde fayda vardır. İşte resimli grafik ile açıklamalarımız:

Casing and rim dimensions

Karkas yapı ve jant boyutları


Karkas

S: Lastik kesit genişliği
R’: Radyal için mm-”R” çapraz katlı için “-” olarak ifade edilen statik yüke sahip yarıçap
R: Yüksüz yarıçap
D: Dış çap, 2 x R'ye eşit

Jant

Ø: İnç cinsinden jant çapı
F: İç genişlik
H: Kesit yüksekliği


Daha fazla tavsiyeye mi ihtiyacınız var? Lastiğe ilişkin temel bilgiler kılavuzumuzu keşfedin

YASAL BİLDİRİMLER

(1) IF (Yüksek Fleksiyon) olmayan lastiğe kıyasla
(2) VF (Çok Yüksek Fleksiyon) olmayan lastiğe kıyasla
(3) CFO olmayan lastiğe kıyasla

Güncel olmayan bir Web Tarayıcısı kullanıyorsunuz.

Web sitesi tarafından desteklenmeyen bir tarayıcı kullanıyorsunuz. Bu, bazı işlevlerin amaçlandığı gibi çalışmayabileceği anlamına gelir. Bu durum, sitede gezerken garip davranışlara neden olabilir.

Bu web sitesinden tam olarak yararlanmak için aşağıdaki tarayıcılardan birini kullanın veya yükseltin/yükleyin

Firefox 78+
Edge 18+
Chrome 72+
Safari 12+
Opera 71+