Traktörün tarlada çekiş gücüne ihtiyacı vardır

Tarlada traktör lastiği

Çekiş gücü nasıl iyileştirilir ve hangi traktör lastiklerini kullanmalı?


Tarlalarda verimli üretkenlik için iyi çekiş gücü hayati önem taşır. Ancak çok fazla kaymanın traktörünüzün verimliliğini azaltabileceği zamanlar vardır. Hangi çözümler ve hangi traktör lastikleri sorunu çözebilir? Yanıtları bu yazımızda bulabilirsiniz.

Çekiş gücü kapasitesi nedir?

Çekiş gücü kapasitesi, özellikle çekilen bir aletin uyguladığı fazla arka yük nedeniyle, traktör gücünü değiştirmesi gerektiğinde devreye girer. Zor koşullar (yumuşak, ıslak zemin) bu ihtiyacı belirgin hale getirerek fazla miktarda kaymaya neden olabilir.

Traktörün kayması

Bildiğiniz üzere tarlada çalışırken traktör lastiklerinin biraz kayması olağan ve normaldir. Kayma oranı sıfır olsaydı, traktörün eforunun tam olarak kullanılmadığını ve bu nedenle üretkenliğin artırılması gerektiğini düşünebilirdiniz.

Ancak belirli bir eşiğin üzerinde kayma, tahrik akslarında yetersiz güce ve dolayısıyla optimize edilmesi gereken çekiş gücüne yol açar.

Bazı çekili aletler, traktörün diğerlerinden daha fazla efor göstermesini gerektirir.

bazı çekili aletler, traktörün diğerlerinden daha fazla efor göstermesini gerektirir

Hangi kayma eşiği aşılmamalıdır?

Genel olarak, kabul edilebilir kayma oranı %8 ila %15 arasındadır.

%15'in üzerine ulaştığında azaltmak için önlem alınması önerilir.

%20'nin üzerinde kayma, üretkenlik kaybı anlamına gelen ve acil çözümler gerektiren endişe verici bir işaret haline gelir.

Çok fazla kaymanın nedeni nedir?

Bazı çekili aletler, traktörün diğerlerinden daha fazla efor göstermesini gerektirir. Pulluk gibi ağır bir aletin veya bazı anız kültivatörleri gibi geniş aletlerin çekilmesi zor olabilir. Anız tarım aletleri, diskli anız pulluklarından daha derinde çalışabilir ve ayrıca daha fazla çekme gücü gerektirir.

İhtiyaçlarınız için çekiş gücü nasıl optimize edilir?

1 - Traktörün balastlanması

Kayma ile belirtilmekte olan yetersiz çekiş gücü, çektiği alet için traktörün çok hafif olduğu anlamına gelebilir. Bu nedenle, çekilen alet daha uyumlu bir aletle değiştirilmediği sürece, örneğin tekerleklere veya lastiklere ağırlık eklenerek traktörün balastlanması gerekebilir.

2 - Lastik basıncını optimize edin

Lastik basıncı, çekiş gücünü optimize etmede çok önemli bir parametredir. Lastik basıncı ne kadar düşükse, lastiğin uzunluğu boyunca ayak izi o kadar büyük olur. Ayak izi ne kadar büyük olursa, diş blokları zeminde o kadar azla yol tutuşunaf sahip olur ve bu da kayma oranını azaltma etkisine sahiptir.

Basınç, traktörün yüküne ve hızına göre ayarlanmalıdır. Şüphenizin olması durumunda, sadece birkaç tıklamayla doğru basıncı öğrenmenize yardımcı olacak “MICHELIN AGROPRESSURE” aracımızı kullanabilirsiniz.

Arka aksta 7900 kg'lık bir yük örneğini ele alalım, yani arka teker başına 3950 kg. MICHELIN UltraFlex teknolojisi sayesinde (örneğin MICHELIN AXIOBIB 2 VF 650/65R42 174D/171E TL ile) aynı ebat ve hızda 0,9 bar'a kıyasla lastik 65km/sa'de 1,4 bar'a kadar şişirilmelidir (örneğin MICHELIN MULTIBIB 650/65R42 158D TL ile).

Aynı ebat için Çok Yüksek Fleksiyon sertifikalı olduğundan, basıncın %40 oranında azalmasını ve dolayısıyla daha iyi çekiş gücü için daha büyük bir ayak izine sahip olmasını bekleyebiliriz.*

Çeşitli çalışmalar* (Amerika Birleşik Devletleri, Brezilya ve İngiltere'de), tarım döngüsü boyunca MICHELIN UltraFlex teknolojili lastiklerin kullanılmasının tarım hasılatını yılda %2 ila %6'ya artırdığını ortaya koymuştur.

Düşük basıncın bir başka avantajı da, bu şekilde şişirilen traktör lastiklerinin toprak sıkışmasını azaltmasıdır, bu da toprağa ve özellikle toprağı havalandırmadaki doğal rolleri için paha biçilmez olan solucanlara daha fazla saygı gösterilmesi anlamına gelir. Toprak ne kadar fazla gözeneğe sahip olursa, o kadar çok ‘nefes alabilir’ ve su, toprağın derinliklerine o kadar kolay sızabilir, bu da daha iyi tarım hasılatı sağlar.

3- Merkezi Lastik Şişirme Sistemini (CTIS) tercih edin

Lastik basıncı söz konusu olduğunda en büyük sorun, araziye bağlı olarak değişebilen traktörü kullanım tarzınızla bağlantılı olmasıdır. Yükünüz ve hızınız, traktörünüzün yolda mı, tarlada mı ya da arkasında alet takılı olup olmamasına bağlı olarak değişir. Ve traktör lastiklerinizin bunu hesaba katması gerekir. Peki traktörünüzü farklı bir amaç için her kullandığınızda basıncı nasıl ayarlayacaksınız?

CTIS sayesinde yerinizden kıpırdamanıza gerek kalmaz.

Lastik basıncınız her kullanıma göre uyarlanır, bu da diğer şeylerin yanı sıra yakıt tüketiminizi etkiler ve traktörünüzün lastiklerinin ömrünü uzatır.

Uzaktan şişirme nasıl çalışır? Yanıtı bu videoda

As farmer, change tire pressure on move is a MUST to have

4 - Twinning’i (birleştirme) tercih edin

Twinning (iki traktör lastiğini aynı aks üzerine bağlama), traktörünüzün ayak izini doğal olarak artırdığı ve size iki temel avantaj sağladığı için çekiş gücünü optimize etmenize yarayan ilginç bir seçenektir:

  • Daha fazla traktör beygir gücü kullanırsınız,
  • Aynı yük için basıncı düşürebilir ve böylece toprağa daha iyi saygı gösterebilir ve tarımsal verimliliği artırabilirsiniz

 

Başarılı bir birleştirme için traktör lastiklerinin aynı olması, aşınma yapılarının benzer olması ve basınçlarının aynı olması önemlidir.

5 - Doğru traktör lastikleri takın

Optimum çekiş gücü için MICHELIN UltraFlex teknolojili traktör lastiklerinin kullanılmasını tavsiye ediyoruz. Hepsinde VF (Çok Yüksek Fleksiyon) veya IF (İyileştirilmiş Fleksiyon) standardı, başka bir deyişle “düşük basınç” özelliği vardır, standart teknolojiye sahip bir lastiğe kıyasla basıncı normalde %40* (veya IF standardıyla %20***) azaltmalarına izin verecektir.

MICHELIN UltraFlex teknolojisinin en büyük avantajı, tüm markalarda olmayan bu basınç değişikliklerini zamanla gerçekleştirmenize izin vermesidir.

Ayrıca CTIS kullanıyorsanız, traktör lastiklerinizin basıncını hem tarlada hem de yolda optimize edebilirsiniz, bu da yakıt tüketiminizi optimize eder ve maliyetleri düşürmenize yardımcı olur.

Tam tarımsal yetiştirme döngüsü için bir MICHELIN UltraFlex çözümümüz olduğunu da belirtmek büyük önem taşır. Başka bir deyişle, yüksek ve orta beygir gücüne sahip traktörler, biçerdöverler, kendinden tahrikli veya römorklu ilaçlama makineleri ve römorklar için düşük basınçlı traktör lastiklerimiz bulunmaktadır.

Doğru traktör lastiklerini seçmek için yardıma mı ihtiyacınız var? Bu bağlantıyı takip edin:

Yasal Bildirimler

* VF olmayan (Çok Yüksek Fleksiyon) lastiğe kıyasla normal boşluk.

**  2013 ila 2017 yılları arasında BK’da Harper Adams Üniversitesi tarafından gerçekleştirilen bir çalışma, MICHELIN ULTRAFLEX tekonolojisinin tarımsal verimliliği %2 ila %6 oranında artırdığını göstermektedir. Bu sonuçlar, 2015 yılında Amerika Birleşik Devletleri (Illinois) ve 2018 ila 2021 yılları arasında Brezilya’da (Mato Grosso) yapılan benzer çalışmalarla doğrulanmaktadır.

*** Standart lastiğe karşı VF (Çok Yüksek Fleksiyon) lastik arasındaki normal boşluk


Daha fazla tavsiyeye mi ihtiyacınız var? Lastik seçim kılavuzumuzu keşfedin.

Güncel olmayan bir Web Tarayıcısı kullanıyorsunuz.

Web sitesi tarafından desteklenmeyen bir tarayıcı kullanıyorsunuz. Bu, bazı işlevlerin amaçlandığı gibi çalışmayabileceği anlamına gelir. Bu durum, sitede gezerken garip davranışlara neden olabilir.

Bu web sitesinden tam olarak yararlanmak için aşağıdaki tarayıcılardan birini kullanın veya yükseltin/yükleyin

Firefox 78+
Edge 18+
Chrome 72+
Safari 12+
Opera 71+