
How to check tyre tread depth?
Ağır yük taşıtı lastik diş derinliği nasıl optimize edilir?
Ağır yük taşıtınızın güvenliği, lastiklerinin durumu, özellikle de diş derinliği ile yakından ilişkilidir. Bu parametre, yalnızca performans sorunundan çok daha fazlasıdır; operasyonlarınızın hem güvenliğini hem de yasal uyumluluğunu garanti etmek için kesinlikle uymanız gereken yasal bir gerekliliktir.
Özet
Lastik diş derinliği nedir?
Lastik sırtı, lastiklerinizin yola doğrudan temas eden kauçuk kısmıdır. Derinliği, lastiğin farklı yüzeylerde ve hava koşullarında onun yol tutuşunu doğrudan etkilediği için hayati öneme sahiptir. Yetersiz diş derinliği suda kızaklama, kontrol kaybı ve patlama riskini artırabilir.
Yeni bir lastiğin sırtı ne kadar olmalı?
Ağır yük taşıtlarının lastik diş derinliği genellikle 15 mm civarındadır, bu durum lastiğin spesifik modeli ve (uzun mesafe, bölgesel, kentsel, arazi gibi) farklı kullanımlar için tasarımına bağlı olarak değişir.
Kış koşulları veya arazi kullanımı gibi belirli amaçlar için tasarlanmış kamyon lastikleri, daha iyi bir çekiş gücü sunmak için daha derin bir diş derinliğine sahip olabilir.

MICHELIN HGV tyre
Minimum yasal lastik diş derinliği nedir?
Bir filo yöneticisi olarak, yasal lastik diş derinliği sınırlarının farkında olmanız çok önemlidir. Örneğin Fransa'da 3,5 tondan daha ağır araçlar için asgari sınır 1,0 milimetre, 3,5 tondan daha hafif araçlar için ise 1,6 milimetredir. Avusturya ve Yunanistan gibi diğer ülkeler daha yüksek bir minimum derinlik (2 mm) talep etmektedir.
Yürürlükteki yasaları bilmek, cezalardan kaçınmak ve filonuzun güvenli bir şekilde çalışmasını sağlamak için çok önemlidir. Kamyonlarınızın faaliyet gösterdiği ülkelerin yasal sınırları hakkında bilgi edinin.
Başlıca Avrupa ülkelerindeki yasal sınırları keşfedin:

Picto capture page 10 wear by country Help and Advice
table with tyre wear legislation in europe
Lastik diş derinliği: finansal ve çevresel sonuçlar
Diş derinliği sadece yasal uyumlulukla ilgili bir konu değildir, aynı zamanda yakıt tüketimi üzerinde doğrudan bir etkiye sahiptir: lastik aşındıkça yakıt tüketimi azaldığından, bir lastiğin çok erken sökülmesi para kaybı anlamına gelir. Bu aynı zamanda daha fazla atık anlamına gelir, bu da çevre üzerinde bir etki yaratır. Filonuzun işletme maliyetlerini optimize etmek ve çevresel etkiyi sınırlamak için yasal aşınma sınırına ulaşana kadar lastiklerinizin bakımını yaptığınızdan emin olun.
Lastik diş derinliği nasıl kontrol edilir?
Lastik diş derinliğinizi kontrol etmek için, en doğru ölçümü sağlayan ucuz bir alet olan diş derinliği ölçer kullanabilirsiniz. Aleti lastik sırtı kanallarına yerleştirin ve omuzları lastik sırtı bloğuna sıkıca bastırın. Göstergede belirtilen sonucu okuyun.

Tyre tread depth
Lastik sırtını koruyan en iyi uygulamalar
Lastiklerinizin ömrünü en üst düzeye çıkarmanıza yardımcı olmak için işte size önerilen birkaç uygulama:
Düzenli lastik basıncı kontrolleri
Erken aşınmayı önlemek için doğru lastik şişirme basıncı çok önemlidir. Lastiklerinizin tamamının üretici spesifikasyonlarına göre şişirildiğinden emin olun. Güvenliği optimize etmek için, lastik basıncı en az ayda bir kez ve herhangi bir uzun yolculuktan önce kontrol edilmelidir.
Lastik rotasyonu
Akslar arasında lastiklerin değiştirilmesi, aşınmayı daha eşit dağıtmaya yardımcı olabilir, lastiklerin ömrünü uzatır ve her filo yöneticisi için ilgili bir önleyici bakım tekniğidir.
Araçtaki lastikleri sol ve sağ taraflar arasında değiştirerek veya lastikleri jant üzerinde çevirerek, her lastiğin ömrünü uzatmakla kalmaz aynı zamanda özellikle zorlu sürüş koşullarında daha iyi araç dengesini ve performansını korumaya da yardımcı olabilirsiniz.
-
Kamyonlar için lastik rotasyonunun önemi nedir?
Belirli kullanım türleri, lastik rotasyonu ve lastiklerin jant üzerinde değiştirilmesi ile giderilmesi gereken belirli aşınma profilleri oluşturabilir. Düzenli rotasyon, bu aşınma farklarını dengeleyerek özellikle uzun mesafe giden ve sık sık engebeli yollarda kullanılan araçlar için oldukça önemlidir.
Lastik rotasyonu, aracın türüne, lastik modeline ve kullanım koşullarına bağlı olarak değişiklik gösterebilir, ancak genel bir kural olarak lastik %50 aşınmaya ulaştığında veya düzensiz bir aşınma deseni belirdiğinde rotasyon yapılmalıdır. Lastiğin yüzeyinde elinizi gezdirmek genellikle anormal aşınmayı tespit etmeniz için yeterlidir.
Görsel ve manuel denetimler
Şoförlerinizi lastiklerini düzenli olarak düzensiz aşınma veya dış hasar belirtileri açısından kontrol etmeleri için teşvik edin. Kesikler, çatlaklar veya gömülü nesneler derhal müdahale gerektirir. Bunları erken tespit etmek, potansiyel olarak maliyetli, yol kenarına çekip lastiği tamir etme eylemlerini önleyebilir.
Diş açma ve kaplama: ekonomik ve ekolojik çözümler
Diş açma ve kaplama, lastik dişi yasal sınıra ulaştığında lastiklerinizin ömrünü uzatmanın etkili yollarındandır.
- Yeniden diş açma süreci, sırt deseni derinliğini eski haline getirmek için özel bir alet yardımıyla kauçuğun mevcut kauçuk katmanından çıkarılması işlemini içerir.
- Kaplama işlemi, aşınmış sırtın yenisiyle değiştirilmesi ve lastik karkasının yeniden kullanılması işlemidir.
Bu uygulamalar yalnızca uygun maliyetli uygulamalar olmakla birlikte aynı zamanda lastik atıklarının çevresel etkilerini azaltmaya yardımcı olur ve aracınızın potansiyel olarak binlerce kilometre daha fazla yol kat etmesini sağlar.
Sonuç
Bir filo yöneticisi olarak, minimum yasal lastik diş derinliğine saygı göstermek, sürücü güvenliği ve araç performansı için gereklidir. Lastik bakımına proaktif bir yaklaşım benimseyerek ve lastiğe diş açma ve kaplama gibi çözümleri dikkate alarak, yalnızca düzenlemelere uymakla kalmaz, aynı zamanda filonuzun operasyonlarını da optimize edebilirsiniz. Bu, filonuzun çevre dostu ve maliyet etkin yönetimini desteklerken maksimum lastik ömrünü garanti etmenizi sağlayacaktır.
İlginizi çekebilecek diğer makaleler:
Daha fazla tavsiyeye mi ihtiyacınız var? Tüm MICHELIN kamyon lastiği ipuçlarını öğrenin