Sürdürülebilir mobilite: MICHELIN lastikleri ve çözümleri ile işinizi büyütün, çevresel etkinizi azaltın
MICHELIN lastikleri ve çözümleri ile taşımacılık işinizi büyütün, çevresel etkinizi azaltın
Taşımacılık sektörü bir yol ayrımında. Sürücü kıtlığı, enflasyon ve artan yakıt maliyetleri gibi çok sayıda zorlukla karşı karşıya ve kendisini iklim krizinin merkezinde buluyor: Karayolu taşımacılığı küresel CO2 emisyonlarının yaklaşık %15'inden sorumludur. (1)
İklim krizini ele almak için harekete geçmeye istekli olabilirsiniz, ancak bunun işiniz için mantıklı olması şartıyla. Temkinliliğinizi ve karşılaştığınız zorlukları anlıyoruz.
Michelin olarak, taşımacılık sektörünün çevre üzerindeki etkisini azaltmaya kararlıyız.
Bu nedenle sizi desteklemek ve sürdürülebilir düşünmenin çevresel ayak izinizin azaltılması VE işiniz için faydalı olabileceğini göstermek istiyoruz. Step Up, tam da bunu yapmaya yönelik küresel yaklaşımımızdır.
Hadi beraber bir ADIM ATALIM.
İşinizi geliştirmeye yardımcı olmak VE çevresel etkinizi azaltmak için bugün adım atın!
1- Eko-tasarımlı lastikler seçerek başlayın
Performansı korurken ve hatta geliştirirken ürün ve hizmetlerimizin çevresel etkilerini en aza indirmek için bir eko-tasarım yaklaşımı izliyoruz.
Bu, lastiğin yaşam döngüsünün her aşamasında etkinin değerlendirilmesini içerir(2). Daha sonra lastiklerimizin etkisini azaltmaya yardımcı olmak için birden fazla kategorideki eylemlerden yararlanabiliyoruz.
Yakıt tüketimini azaltmak için lastik yuvarlanma direncinin ve ağırlığının azaltılması
Yakıt/enerji, bir filonun giderlerinin %26'sına kadarını temsil eder(3) ve emisyonlar üzerinde doğrudan bir etkiye sahiptir; bir litre dizel 2,66 kg CO2 yayar(4).
Dolayısıyla, daha düşük yuvarlanma direncine sahip daha hafif lastiklerin kullanılması, araç emisyonlarının azaltılmasına VE yakıt maliyetlerinin düşürülmesine katkıda bulunur.
İsrafı azaltmak için uzun ömürlülüğü artırmak
Yasal aşınma sınırının son milimetresine kadar dayanacak şekilde tasarlanmış lastiklere yatırım yaparak, değişim sıklığını azaltır, israfla mücadele ederken filonuzu daha uzun süre yolda tutarsınız.
Uzun ömürlülük sadece bir ilk adım olduğu için Michelin, aşınmış lastiklerle bile size yüksek performans sunmak istiyor. DEKRA gözetimi altında rakiplerle yapılan karşılaştırmanın sonuçlarına göz atın.
Yenilenebilir ve geri dönüştürülmüş malzemelerde inovasyon
"Fosil yakıt bazlı hammaddeleri sürekli olarak geri dönüştürülmüş ve yenilenebilir hammaddelerle değiştiriyoruz."(5)
Michelin gibi sürdürülebilirlik alanında önemli bir ortakla çalışmak, çevreye olan bağlılıklarını güçlendirmek isteyen müşterileri memnun etmenize yardımcı olur. "
En enerji verimli lastiklerimizden üç örnek:
Yeni aracınızı satın alırken siz de eko-tasarım tercihinizi yapın!Orijinal Ekipman üreticileri için neden güvenilir bir ortak olduğumuzu öğrenin.
2- Neden her zaman yeni almalısınız? Kamyon lastikleri için çok ömürlü modeli tercih edin
Kaplama ve diş açma uygulamalarıyla kamyon lastiklerinize yeni bir hayat verin. Çok ömürlü bir model uygulamak hiç de zor değil: maliyetleri düşürmenize VE çevresel ayak izinizi azaltmanıza yardımcı olabilir. Ayrıca, bu uygulamalar lastiklerinizin hem kullanım aşamasında hem de hammadde aşamasında çevresel etkiyi azaltmada etkilidir.
Edito picture regrooving retreading visit hamburg Freight transport Help and Advice
Rechapage d'un pneu en atelier
Kaplama
- Eşdeğer yeni bir lastiğe göre %40 daha az maliyetlidir (6)
- Sadece bir kaplama 50 kg hammadde tasarrufu sağlayarak 115 kg CO2'nin atmosfere salınmasını önler (7)
Edito regrooving-michelin Help and Advice
Diş açma
- %25'e varan ek kilometre performansı ile daha uzağa gitmenize yardımcı olur (8)
- Yakıt tüketiminde %5'e (9) kadar tasarruf sağlar ve 251 kg CO2'ye (10) kadar tasarruf sağlar
Çoklu yaşam modeli neden bir ZORUNLULUKTUR?
Çoklu yaşam modeli CPK'nız (kilometre başına maliyet) için harikalar yaratır. Aşağıdaki videoda nasıl olduğunu öğrenin.
3- Başarıya ulaşmak için doğru lastik rutin bakımını benimseyin
Lastikler çevresel ayak izinizin azaltılmasında önemli bir rol oynarken, sürdürülebilirlik doğru lastik basıncına sahip olmaktan, eşit aşınma için lastiklerinizi döndürmeye, verimli sürüş davranışlarını teşvik etmeye ve daha fazlasına kadar geniş bir uygulama yelpazesini kapsar.
İşletme verimliliğiniz ve çevresel etkiniz, bu uygulamalar ve teknik tavsiyeler konusunda güncel kalmanıza bağlıdır. Makalelerimiz, hem zamanınızı hem de kaynaklarınızı mümkün olduğunca verimli kullanmanıza yardımcı olmak için günlük operasyonlara yönelik en yeni ipuçlarını sunuyor!
Sektörel konularda güncel kalmak ister misiniz? Enerji verimliliği, yakıt tüketimi ve sürdürülebilir mobilite gibi konularda daha derinlemesine içerik için MICHELIN For My Business bloguna göz atın
4- Lastiklerin ötesine geçin: Lastiklerle ilgili hizmetler ve verimli filo yönetimi kilit öneme sahiptir.
Sürdürülebilirlik lastiklerden çok daha fazlası olduğundan, çevreye olan bağlılığınızı güçlendirmek için doğru bağlantılı çözümlere ve/veya filo yönetimine sahip olmanız çok önemlidir. Lastiklerinizi yönetme veya filo operasyonlarınızı optimize etme konusunda endişelenmeyin. Michelin'in uzman ağı sizi koruyor. Amiral gemisi hizmet tekliflerimizden ikisi:
Sürdürülebilir bir hareketlilik ve gelecek için kendi hedeflerimiz hakkında daha fazla bilgi edinin.
(1) Kaynak: https://ourworldindata.org/co2-emissions-from-transport
(2) Hammaddelerin çıkarılmasından üretime, lojistiğe, kullanıma ve toplama ve geri dönüşüme kadar
(3) Kaynak: Ducker Carlisle tarafından 2024 yılında yürütülen Michelin Toplam Sahip Olma Maliyeti Bölünmüş çalışması, telefon görüşmeleri sırasında filo müşterileri tarafından bildirilen maliyetlerin ortalamasına dayanmaktadır.
(4) Kaynak: Birleşik Krallık Hükümeti Şirket Raporlaması için Sera Gazı Dönüşüm Faktörleri, 2021
(5) İnsan ölçeğinde kısa bir süre içinde yeniden oluşturulabilen doğal kaynaklardan elde edilen yenilenebilir malzemeler ve endüstriyel veya tüketici sonrası atıkların ürünlere, malzemelere veya maddelere yeniden işlendiği herhangi bir geri kazanım işlemi ile elde edilen geri dönüştürülmüş malzemeler
(6) MICHELIN marka yeni lastik ile MICHELIN Remix®'i karşılaştıran Avrupa çevresinde gerçekleştirilen Rekabetçilik analiz aracı ile 2022 yılında gerçekleştirilen Michelin İç çalışması.
(7) Kaplama işlemi ile ilişkili CO2 tasarrufu, ilgili malzeme tasarrufundan hesaplanır. Malzeme tasarrufu açısından, kaplanmış bir MICHELIN Remix® lastiği yeni bir MICHELIN lastiğinin %100'üne kadar kilometre yapar (MICHELIN Remix® lastiklerinin sırt karışımı ve sırt deseni büyük ölçüde yeni MICHELIN lastikleri ile aynıdır; Michelin Araştırma ve Teknoloji merkezi tarafından yapılan dahili testlere ve 2015'ten beri Avrupa'da toplanan müşteri görüşlerine göre, MICHELIN Remix® serisindeki lastiklerin %90'ı yeni MICHELIN lastikleri ile aynı kalıptan ve aynı malzemelerden üretilmiştir ve bu nedenle eşit derecede iyi performans gösterir). Yeni bir lastik ortalama 70 kg ağırlığındadır. Kaplanmaya hazır bir lastik ortalama 50 kg ağırlığındadır. Kaplanmış bir lastiğin CO2 etkisi malzeme tasarrufu ile bağlantılıdır veya kg hammadde başına 2,3 kg CO2* oranında 50 kg hammadde tasarrufunu temsil eden 115 kg CO2'dir.
* CO2 ile bir litre yakıt veya bir kilogram hammadde arasındaki eşdeğerlik şu şekilde hesaplanır: 1 litre dizel için 3,24 kg CO2 emisyon faktörü, ADEME tarafından saf dizel için yapılan yaşam döngüsü değerlendirmesinden gelmektedir. Dizel üretim aşamalarındaki (%17) ve yanması sırasındaki (%83) emisyonları içerir. Kaynak: ADEME, Çalışma "Kuyudan tekerleğe - JEC", v4, Temmuz 2014. 1 kg lastik için 2,3 kg CO2 emisyon faktörü, lastik üretim mesleği (TIP) tarafından geliştirilen hesaplama kuralları kullanılarak Michelin tarafından dahili olarak yürütülen bir lastiğin beşikten kapıya üretimi için yaşam döngüsü değerlendirme hesaplamalarından gelmektedir.) Hammaddelerin çıkarılması, nakliye, üretim ve dağıtım gibi aşamaları içerir. Kaynak: UL Çevre Standardı, "Ürün kategorisi için Çevresel Ürün Beyanı hazırlamak için Ürün Kategorisi Kuralları: Lastikler", v3.05, Şubat 2022.
(8) Aşınmış, aşınmamış bir MICHELIN lastiği ile karşılaştırılmıştır. Ortalama 4 mm yeniden aşındırmaya dayanmaktadır. Bilgiler, Fransız lastik üreticileri federasyonu TNPF tarafından 2013 yılında yapılan ve aşınmış lastiklerin yeniden aşındırılmasının mevcut tüm kauçuğu kullanarak lastik ömrünü uzattığı yönündeki tavsiyelerden alınmıştır.
(9) 5 Mayıs 2021 tarihinde Ladoux'daki (Fransa) Michelin test pistlerinde DEKRA gözetimi altında gerçekleştirilen dahili çalışma (rapor No. 21CPAEXT-030). Yeni lastikler ve yıpranmış lastikler (R5 mm) arasındaki karşılaştırma için, 315/70 R 22,5 MICHELIN X® LINE™ ENERGY™ Z2 & D2 lastiklerle donatılmış ve her biri aynı basınçlarda (8,5 b, 7,5 b ve 9,0 b) 385/55 R 22,5 MICHELIN X® LINE™ ENERGY™ T lastiklerle donatılmış tam yüklü (40 ton) bir Schmitz Cargobull treyler çeken iki özdeş Volvo FH500 kamyon kullanılmıştır. Sonuçlar hava koşullarına, yol tipine, lastik ebadına ve sürüş tarzına bağlı olarak değişebilir.
(10) Michelin çoklu ömür modelinden elde edilen CO2 tasarrufu, regrooving ile bağlantılı yakıt tasarrufu (%5,4'e kadar(1)) sayesinde vurgulanmaktadır. Gerçek kullanım koşulları altında yapılan bir araştırmaya göre (315/70 R 22. 5 lastikleri kullanılarak), MICHELIN X® LINE™ ENERGY™ Z2 ve MICHELIN X® LINE™ ENERGY™ D2 lastikleri için ortalama kilometre, yeniden rodaj yapılmadan önce 232.200 km'dir* (*Michelin dahili kaynağı ve hesaplaması, Michelin ekipleri tarafından 2020-2023 yılları arasında Avusturya, Belçika, Hırvatistan, Çek Cumhuriyeti, Fransa, Almanya, Yunanistan, Macaristan, İtalya, Hollanda, Polonya, Portekiz, Romanya, Sırbistan, Slovenya, İspanya ve Türkiye'de 488 aks üzerinde müşteri denetimleri sırasında alınan ölçümlere dayanmaktadır), toplanan sonuçlara dayanan bir simülasyon ile 3 mm kalana kadar kullanım ömrünün ekstrapolasyonunu önermektedir. Sonuçlar hava ve yol koşullarına bağlı olarak değişebilir. Görüşe göre, lastiklerimiz yeniden kaplama sayesinde %25'e (2) kadar daha fazla yol kat etmektedir, yani 58.050 km (232.200 x %25). Yakıt tasarrufu, yeni lastikler için 29,5 L/100 km ve yeni lastikler için 27,91 L/100 km ortalama tüketimle (kaynak: DEKRA raporu No. 21CPAEXT-030) yeniden kaplanmış lastiklerin kat ettiği mesafe (58.050 km) üzerinden hesaplanmıştır. 29,5 x %5,4, yani bir belden kırma kamyon için 1,59 L/100 km tasarruf