background axiobib at work full help and advice
LASTİKLERE BALAST AYARI YAPTIRMA
Lastiklere sıvılarla balast ayarı yaptırma
Bazı özel durumlarda, yapışkan ağırlığını artırmak veya makinenin ağırlık merkezini düşürmek için hem İç Lastiksiz hem de İç Lastikli lastiklere sıvı ile balast ayarı yapılabilir.
Tarım makinesi supapları “hava ve su” supaplarıdır. Bu, lastiklerin maksimum %75 seviyesine kadar sıvı (su + antifriz) ile doldurulabileceği anlamına gelir (şekil 1).
Kışın sıcaklıklar donma noktasının altına düşebilir ve 0°C'de glikol bazlı bir antifriz ürününün kullanılması gerekir.
MICHELIN bu ürünlerin tasarımında yer almadığı için, Michelin'in garantisi özellikle MICHELIN'in bu lastiklerle bağlantılı herhangi bir zarardan sorumlu tutulamayacağını anlamına gelir.
Havayı serbest bırakarak iç lastiği veya İç Lastiksiz (Tubeless) lastiği supap seviyesine kadar sıvı ile doldurun (supap en yüksek noktada) (şekil 2).
Şişirme ve basınç işlemi hava kullanılarak ayarlanır.
Basınç sağlayacak daha az hava olduğundan (toplam hacmin yaklaşık %25'i), basınç seviyelerini düzenli olarak izlemek hayati önem taşır. Ayda bir kez gözden geçirmenizi öneririz.
Picto ballasting water ag Help and Advice
schema tire hydroflate
picto ballasting 2 help and advice
İç lastiksiz lastiklere sıvı ile balast ayarı
Lastiği monte edin ve yerleştirin; bkz. "Şişirme ve kordonu konumlandırma”,
- Lastiğin havasını düşük basınca (yaklaşık 0,5 bar) kadar indirin,
- Supabı en yüksek noktaya yerleştirin,
- Havayı serbest bırakarak maksimum %75'e kadar lastiği sıvı (su + antifriz) ile doldurmaya başlayın (şema 2),
- Hava basmayı bitirin ve basıncı ayarlayın.
İlginizi çekebilecek diğer yardım ve öneri sayfaları:
• Lastik işaretlerini okuma ve anlama
• Toprak sıkışmasını nasıl azaltabilirsiniz?
• Lastiklerinizi nasıl takar ve sökersiniz?
• Jant, iç lastik ve supaplar için doğru referanslar nasıl bulunur?
• Lastikler güvenli bir şekilde nasıl saklanır?
• Karayolu taşıtları yönetmeliği