picture-axiobib2-0221-at-work-8.full.jpg
TRacteur équipé de pneus MICHELIN AXIOBIB2 dans un champ
LASTİKLERİNİZİN TAKILMASI VE SÖKÜLMESİ
Takma ve sökme işlemleri riskli olabilir. Bu nedenle Michelin, Tarım lastiklerinin eğitimli ve kalifiye profesyoneller tarafından; uygun alet ve uygulama yöntemleri kullanılarak takılmasını ve çıkarılmasını önerir. Bu işlemleri kesinlikle tek başına çalışan bir çırağa emanet etmeyin ve bu işlemler birden fazla kişi tarafından gerçekleştiriliyorsa, büyük hacimli lastiklerin takılması durumunda, işlem boyunca en az bir kişinin daha bulunduğundan emin olun. Doğru ayarlanmış bir basınç regülatörü ile donatılmış basınçlı bir hava kaynağı kullanın. Bu talimatlara ve yöntemlere uyulmaması, tarım lastiğinin jant üzerine yanlış takılmasına neden olabilir ve buna bağlı olarak ciddi fiziksel yaralanma ve hatta ölüm riskiyle birlikte lastiğin havasının hızla inmesine yol açabilir.
Lastiğin janttan çıkarılması
Edito removebead ag Help and Advice
disassemble a wheel
1. Şişirilmiş bir tarım lastiğinin kordonlarını kesinlikle janttan çıkarmaya çalışmayın.
2. ÖNEMLİ: Supap iğnesi çıkarılmalıdır:
- Sökmeye çalışmadan önce lastiğin havasının tamamen indirildiğinden emin olun.
- Lastiğin yanaklarına veya kenarlarına zarar verebilecek aletler kullanmayın.
- Lastik eğer çıkarma kertikleri ile donatılmışsa, lastik kordonlarını onlardan ayırın
- Özellikle bir patlağı tamir ederken lastik kordonlarının çıkarılmasına yardımcı olmak ve kordonlara zarar vermemek için jant yataklarını ve lastik kordonlarını yağlayın.
- Jantın belirgin bir hasar aldığı görülüyorsa, takılan tertibat çıkarılmadan önce lastiğin havası indirilmelidir.
Takma işlemine hazırlık
Edito remove tyre large reference Help and Advice
triptich picture of a man removing a tyre
1. Takmadan önce jantın, iç lastiğin ve lastiğin uyumlu olduğundan emin olun ve şu hususları kontrol edin:
- Lastiğin araç veya makine için uygun olup olmadığını
- Jant yatağının çapının, takılacak lastiğin yuvasına karşılık gelip gelmediğini, örneğin 18.4 R30 lastik ve DW 16 x 30 jant.
- Lastiğin bu janta takılıp takılamayacağını (Üreticinin Belgelerindeki özelliklere bakın).
⚠️ Unutmayın - Yatak çapı 15,3 inç olan jantlar vardır; Bu jantları asla 15 inç lastik takmayın. Aynı şey 16,1 ve 15,5 inç jantlar için de geçerlidir; asla 16 inç lastik takmayın.
2. Halihazırda kullanılmış bir lastiği takmadan önce:
- jant temiz ve mükemmel durumda olmalıdır (hasar almış olmamalıdır),
- değilse, metal bir fırça kullanarak jantı iyice temizleyin. Yarılmış, yanlış şekillenmiş, çatlakları ve kaynakla tamir izleri olan bir lastiği janta kesinlikle takmayın...
3. Lastik kullanılmışsa, olası hasar açısından içini ve dışını dikkatlice inceleyin. Lastik bir uzman tarafından onarılamaz olduğu düşünülen hasar veya bozulma belirtileri gösteriyorsa onu atın.
4. İç lastiğin bağlantı parçalarıyla ilgili her zaman lastik ölçülerine uygun yeni bir iç lastik kullanın (uyumlu lastik ölçülerini gösteren iç lastik işaretleri).
⚠️ İç lastiği hasarlı veya onarılmış bir janta veya iç lastikle uyumlu olmayan bir yüzeye sahip bir janta takmayın.
İç Lastiksiz bir lastiği her değiştirdiğinizde yeni bir İç Lastiksiz (Tubeless) lastik takın.
5. Her zaman keskin kenarı olmayan, iyi durumda olan, lastik ve jant için uygun aletler kullanın (kordon sökme aleti, levye, makine...). Geniş veya büyük lastiklerle ilgili ikinci kordonu takmak için bir kordon itici veya kordon sökme aleti (uygun mekanik yardımla) kullanmanızı öneririz, lastik hasarını önlemek ve ikinci kordonun jant yatağının tabanında olduğundan emin olmak için kordon itme aracı kullanın. Takmadan önce jant yataklarını ve lastik kordonlarını yağlayın. Aşağıdaki şekilde gösterilen yüzeylere ince bir yağ tabakası uygulayın; Kordonların dış tarafındaki yağ, jant flanşının 5 cm yukarısına ulaşmalıdır. Yalnızca bu amaç için tasarlanmış ve lastiği bozmayacak ürünler kullanın (örneğin; hidrokarbon, silikon veya antifriz bazlı ürünler kullanmayın).
Dikey tekerleğe bir lastik takma
Edito fit tyre vertical Help and Advice
two men fitting a tire
fitting 7
1. Supabı veya supap deliğini en alta yerleştirin.
2. Lastiğin yan duvarında supabın bir resmi varsa, resmi jant supap deliğine veya supapa mümkün olduğunca yakın konumlandırın.
3. Lastiği jantın üzerinde kaydırın, böylece ilk lastik kordonu jant flanşına yaslanır. Lastik üzerindeki ok işaretiyle gösterilen yönde (varsa) döndürmeyi unutmayın.
4. Yaklaşık her 10 cm'de bir baskı uygulamak için uygun bir levye kullanmak:
- İlk kordonu jant flanşının üzerine itin.
- İlk kordon bittiğinde: hafifçe şişirilmiş iç lastiği lastiğin içine yerleştirin (iç lastik bağlantı parçaları için), somunu kısmen sıkarak supabı sabitleyin.
- İkinci kordon için jant flanşının üzerinden geçirin.
- Supapı ayarlayın.
5. Lastiği ortalamak, kordonları takmak
- Lastiğin en iyi şekilde ortalanması için krikoyu hafifçe indirin.
- Supabın iç mekanizmasını dışarı çekin.
- Kordonun optimum şekilde konumlandırılma için yavaşça ve kısmen şişirin.
- Kordonların doğru yerleştirildiğinden emin olmak için kordonların iç lastiği kıstırmadığını kontrol edin, 2,5 bara kadar şişirin, ancak daha fazla şişirmeyin.
Şişirme ve kordonu konumlandırma
Picto ag help advice schema fitting en Help and Advice
⚠️ ÖNEMLİ: Bir kaza durumunda herhangi bir fiziksel yaralanma riskinden kaçınmak için asla yol güzergahı içinde durmayın (Şekil 1, 2 ve 3). Optimum güvenlik koşulları için, supapa en az 3 metrelik bir hava hortumu uzatmasıyla bağlı, supapa klipsle takılmış ve kalibre edilmiş bir basınç göstergesine sahip tamamen işlevsel bir lastik şişirme tabancası kullanın (tetiği asla kilitlemeyin).
Güvenlik:
Aşağıdaki güvenlik ekipmanlarını kullanın:
• Lastik tertibatını destekleyen sistem (emniyet kafesi),
• Güvenlik gözlüğü
• Güvenlik ayakkabısı
• Kulak koruyucusu. Bir emniyet kafesi veya çubuğu mevcut değilse, operatör lastikten ve janttan mümkün olduğunca uzaklaşmalıdır.
Önlemler:
En önemlisi, şu hususları kontrol edin;
• Kordonları konumlandırırken, jant flanşlarına göre doğru yerleştirildiklerinden ve ortalandıklarından emin olmaya özellikle dikkat edin ve 2,5 bar'a (36psi) kadar şişirin. FAKAT daha fazla şişirmeyin. Kordonları jant yataklarına oturtmak ve yerleştirmek için BU BASINCI AŞMADAN LASTİKLERİ 2,5 BAR'A KADAR ŞİŞİRİN.
• Kordonlar doğru yerleştirilmemişse; lastiklerin havasını indirin, yeniden yağlayın ve 2,5 bar'a (36 psi) kadar şişirin, kordonlar doğru yerleştirilene kadar işlemi gerektikçe tekrarlayın.
picto fitting 10 help and advice
Önceki tüm işlemler düzgün bir şekilde gerçekleştirildikten sonra:
• Supabın iç mekanizmasını (supap iğnesi) değiştirin.
• Supabın üzerindeki somunu elinizle sıkın.
• Üreticinin belgelerinde belirtilen yük seviyelerine uygun olarak belirlenen servis basıncına veya depolama basıncına kadar lastiği şişirin.
• Bu işlem tek başına supabın temiz ve kapalı kalmasını sağlayacağı için herhangi bir şişirme işleminden veya basınç kontrolünden sonra supap kapağını sıkın.
Lastiği yere yatay olarak takıyorsanız (alt kordonun yerinde olup olmadığını görmek imkansız olduğu için MICHELIN tarafından önerilmez), aşağıdaki ilave önlemleri alın;
• İlk başta, maksimum 0,7 bar (10 psi) basıncın üzerine çıkmayın (sızdırmazlık oluşturmak için).
• Lastik jant tertibatını kaldırın, bir güvenlik kafesine yerleştirin veya üst kısmı kesinlikle bir kapıya veya hafif bölme duvarına değil, sağlam bir duvara dayayın.
• Dikey şekilde takmak için şişirme talimatlarını izleyin (şekil 1, 2 ve 3).
Not: Düşük basınçlarda kullanılacak tüm radyal lastikler, yüksek kaliteli jantlara takılmalıdır.
Başlangıç İşlemleri
• Makineleri (karayolu, demiryolu veya gemi ile) taşırken, belirli istifleme sistemlerinden kaynaklanan hasarı önlemek için tarım makinesi lastiklerini 1,8 bar'a (26 psi) şişirmenizi öneririz.
• Makine hizmete sokulduğunda, lastiklerin basıncı üzerindeki yüke ve gerçek kullanım koşullarına göre belirlenmeli ve ayarlanmalıdır.
Tarım makinesi lastiğinin takılması ve sökülmesi (EN)
İlginizi çekebilecek diğer yardım ve öneri sayfaları:
• Lastik işaretlerini okuma ve anlama
• Toprak sıkışmasını nasıl azaltabilirsiniz?
• Lastiklerden en iyi şekilde yararlanmanız için lastiklerinize neden ve nasıl balast ayarı yaptırmalısınız?
• Jant, iç lastik ve supaplar için doğru referanslar nasıl bulunur?
• Lastikler güvenli bir şekilde nasıl saklanır?
• Karayolu taşıtları yönetmeliği