
anormal yük taşımacılığını tam olarak anlamanız için uzman rehberimiz
Anormal Yük Taşımacılığını tam olarak anlamanıza yardımcı olacak uzman rehberimiz
Yayınlanma tarihi 17 Şubat 2025 - 7 dakikalık okuma
Büyük boyutlu yüklerin taşınması için gerekli oldukları kadar etkileyici olsalar da, anormal yük taşımacılığı ve ağır nakliye çoğu zaman son derece uzmanlaşmış lojistik ve ekipman gerektirir. Teknik özelliklerden ülkeden ülkeye değişebilen geniş yük yönetmeliklerine kadar, normların dışında sürüş hafife alınacak bir şey değildir. Esneklik, yenilik ve bilgi birikimi gerektirir ve bunlar Michelin'in güçlü yönlerinden sadece birkaçıdır.
Anormal yükler için heyecan verici rotalar
Ağır ekipmanların taşınması için gerekli olan geniş yükler, ekonomik kalkınmada hayati bir rol oynarlar. Örneğin Airbus, kısa süre önce okyanus ötesi çözümler ile ilgili daha ekonomik ve çevresel açıdan daha verimli karayolu taşımacılığını tercih etmiştir. Öte yandan AB, 2022'de 204 GW'den (brüt ağırlık) 2030-2031'e kadar 500 GW'nin üzerine çıkması beklenen kurulu rüzgar türbini kapasitesinde büyük bir artış olacağını duyurdu. Böyle bir yükü ne kaldırabilir ki? Endüstriyel büyüme, giderek artan büyük altyapı projeleri ve mevcut çevresel ve ekonomik hususlara odaklı anormal yük taşımacılığı, çok önemli bir role sahiptir. Bu fırsatlarla karşı karşıya kalan Hollandalı Van Wieren şirketi, bu lastiklerin anormal yüklerin verimli bir şekilde taşınmasında oynadığı rolün öneminin farkında olduğundan ağır nakliye filosu için MICHELIN X® MULTI serisini seçmiştir.
Hollandalı Van Wieren şirketin raporu
Anormal bir yükü anormal yapan nedir?
Bir rüzgar türbininin bölümleri, bir uçağın parçaları, alışılmadık büyüklükteki araçlar, prefabrik ev yapıları ౼ liste uzayıp gider! Karayolu ile taşınan anormal bir yükün üstesinden gelinmesi o kadar alışıldık olmasa da, bu tür hareketler Avrupa'dan başlayarak bölgelere göre titizlikle düzenlenir.
Örneğin Fransa'da İçişleri Bakanlığı, anormal bir yük taşımacılığını “karayolları kanununun izin verdiği boyut ve ağırlığı aşan yük, makine (tarım, ormancılık, bayındırlık işleri vb.) veya araç yüküne sahip ağır yük taşıtları” olarak tanımlamaktadır. Bu, 2,55 m'den fazla kamyon genişliği, 16,5 m'den fazla uzunluk ve 44 metrik tondan fazla ağırlık anlamına gelir. Sonuncusu maksimum 72 ton ağırlığa ve 25 metreden fazla uzunluğa sahip olan üç kategoriye ayrılan bir sınıflandırmadan bahsetmiyorum bile².
Birleşik Krallık'ta da temel ağırlık 44 tondur, ancak anormal yük düzenlemeleri ek bir özgül değer içerir: tahriksiz aks başına 10 metrik tonu ve tahrikli aks başına 11,5 tonu aşan bir yük. Ebatlar da 2,9 metreden fazla genişlik ve 18,65 metre uzunluk ile Fransa'dan farklıdır³. Bunlar baş döndürücü rakamlardır, bu da aynı zamanda hem sürücülerin hem de filoların büyük yükleri taşırken rotalarını çizme söz konusu olduğunda önceden iyi hazırlanmaları gerektiği anlamına gelir.

avrupa'daki araç ebatları hakkında önemli bilgiler
İstisnai konvoylar için istisnai düzenlemeler
Bu tür karayolu taşımacılığı görevlerinin ele alınması, yetkililere titiz bir bildirim yapılmasını gerektirir ve güvenli ulaşımı sağlamak için rota boyunca genellikle bir polis eskortu gerektirir. Bu rotalarda güvenli bir şekilde gezinmek için kapsamlı bildirilerde bulunmak ve geniş yük yönetmeliklerine sıkı sıkıya bağlı kalmak zorunludur.
Kendi adını taşıyan şirketin Operasyon Direktörü olan ve anormal yüklerin taşınması konusunda uzmanlaşmış olan Harm Van Wieren, faaliyetlerini yöneten yetkilendirme koşullarının çok iyi farkında: “Örneğin Almanya'da bir köprüyü yalnızca belirli zamanlarda kullanabilirsiniz ve polis eskortuna veya barikatlara ihtiyacınız olacaktır”. Hızınız da yol türüne (otoban, şehir içi yol vb.) göre düzenlenir.
Anormal yükler için MICHELIN lastikleri
İşte bu noktada Michelin ve uzmanlığı devreye giriyor. Çok çeşitli hava koşullarında güvenilir olan MICHELIN X® MULTI lastikler, neredeyse tüm kamyon türleri için uygun olup genellikle ağır nakliye işlerinde kullanılır. Tek fark, boyutuna ve ağırlığına bağlı olarak yükü desteklemek için gereken aks sayısında yatmaktadır.
POWERCOIL, INFINICOIL ve DURACOIL teknolojileri sayesinde MICHELIN X® MULTI'nin ultra sağlam çerçevesi taşıma kapasitesini en üst düzeye çıkarır, kaplanabilirliği artırır ve kilometre performansını optimize eder (Ürünlere bağlı olarak daha fazla kilometre performansında en az %15 artış)⁴; REGENION teknolojisi ise çok yönlü kullanım ve olağanüstü yol tutuşu sunar.
Van Wieren Special'ın ekipleri de gözlerini MICHELIN Remix'e (kaplama) dikmiş durumda. İyileştirilmiş kilometre performansı ile bu lastikler, filosunda 40 adet çekici ve 60 adet yarı römork bulunan bir şirket için ekonomik-ekolojik avantaj sunar. Michelin işletme müdürü Steven Knol'a göre, “Sadece 1.100 lastiği olan bu şirket için her yıl beş metrik ton daha az ham madde ve altı ton daha az C02 üretilmesi anlamına gelir.”
“MICHELIN Remix lastikleri, Van Wieren'e her yıl 5 tona kadar ham madde ve yaklaşık 6 ton C02 tasarrufu sağlar.”
Steven Knol, Michelin işletme müdürü⁵
Şantiyelerde anormal yük zorluğu
Hiç olmadığı kadar sağlam olan alçak dorse lastikleri de teste tabi tutulur. Örneğin şantiyelere giriş-çıkış yapan geniş yüklü araçlar, düzenli olarak çeşitli çarpma ve sıyrıklarla karşılaşır. Filonun bu tarafı için Van Wieren Special bir kez daha Michelin'e güvenmiş ve bu kez MICHELIN X® MULTI T2'yi tercih etmiştir. Mega yüklere (100 tona kadar) dayanabilen bu yeni seri, yeni teknolojilerle donatılmış bir lastik sırtının avantajından yararlanır. Sonuç: 205/65 R 17.5 ve 245/70 R 17.5 gibi donanımlar, aks başına sırasıyla 8,2 ve 12 tondan fazla kapasiteyi destekleyebilir.
En ağır yüklerin taşınması, hassasiyet ve güvenlik gerektiren, özel ekipman ve geniş yük yönetmeliklerine titizlikle dikkat edilmesi gereken bir meydan okumadır. MICHELIN'in yenilikçi lastik teknolojileri, anormal yüklerin geniş bir arazi aralığında güvenli bir şekilde taşınmasını garanti eden güvenilir bir çözüm sunar.
1 Komisyon, Avrupa rüzgar enerjisi endüstrisini desteklemek için acil eylemler belirledi, Avrupa Komisyonu'ndan basın açıklaması, 24 Ekim 2023
2 İşletmeler için resmi idari bilgi sitesi, entreprendre.service-public.fr
3 İngiliz hükümetinin resmi sitesi
4 2015 ve 2019 yılları arasında diğer lastiklerle yapılan dahili karşılaştırma testleri. Ayrıntıları görmek için buraya https://pro.michelin.com.tr/lastik/michelin-x-multi-t2-17-5#specifications
5 Makalenin videosundan alıntı. Veriler, taşıyıcının Michelin Remix lastiklerinin yıllık tüketimine dayanmaktadır.

gettyimages 930571046
car going fast on a road by night