Flat tyre: does my tractor have a punctured tyre?

Patlak lastik: traktörümün lastiği patlak mı?

Patlak lastik: traktörümün lastiği patlak mı?

Çiftçilik yaparken lastiğin patlamasından daha sinir bozucu ne olabilir? Gerçekten lastik patlak mı?
Tamir edilebilir mi? Michelin uzmanlarımız size tavsiyelerde bulunuyor.

ÖZET:

Peki ya lastik patlamadıysa? 

Uzaktan şişirme sisteminiz tarafından uyarıldıysanız veya patlak bir lastiğiniz olduğunu veya en azından normalden daha fazla havası inmiş bir lastiğiniz olduğunu düşünüyorsanız, akla gelebilecek ilk düşünce dış lastiğinizin yarılıp yarılmadığıdır. Ancak nedeni farklı olabilir

Lastiğinizin patlayıp patlamadığını nasıl anlarsınız? 

Şişirin!  
Evet, yapmanızı önerdiğimiz ilk şey budur çünkü bu varsayımlardan birini doğrulamanızı sağlayacak tek şeydir: 

1 - Uzaktan şişirme sisteminiz (CTIS) tarafından verilen uyarı bir ölçüm hatasından kaynaklanıyor olabilir. Dışarıdaki sıcaklıklardaki değişiklikler, basınçta değişikliklere yol açar. Ve sensörlerin toleransına bağlı olarak bu durum haklı veya haksız olabilecek patlak lastik uyarısı oluşturabilir.

2 - Lastiğinizin basıncını uzun süre ayarlamadıysanız basınçta hafif, fark edilmeyen bir düşüşün olması normaldir. Ve faaliyetleriniz için optimum basıncı geri kazanmak, sürüş esnasında lastiğe zarar vermenizi önleyecektir. 

3 - Gerçek bir sorun olduğunu doğrulayan sürekli bir hava sızıntısı duyarsınız

Anormal hava kaybının doğrulandığı bu 3. durumda, bunun nedeni şunlar olabilir : 

  • ya hava sızdırmazlığı sorunu 
  • ya da lastiğin delinmesi. 

Hava sızdırmazlığı sorunu 

Sızdırmazlık sorunu varsa, bu durum supaptaki bir arızadan kaynaklanıyor olabilir. Örneğin, supap kapağı kaybolmuştur veya artık sızdırma yapmaktadır veya supapın janta takıldığı nokta hava sızdırmaktadır. 

Diğer bir olasılık da, tarlada çalışırken toprağın jant kenarı ile topuk bölgesi arasına kaymış olmasıyla bir sızıntı ortaya çıkarmış olmasıdır. 

Üçüncü bir ihtimal de iç lastiğin zamanla gözenekli hale gelmesi ve artık eskisi gibi havayı tutamamasıdır. 

Delik bir lastik

Faaliyetleriniz sırasında lastik patlağı meydana gelebilir.

Bu, lastik sırtındaki veya yanağındaki bir kesik veya delikten ya da janttaki bir çatlaktan etkilenmiş olacaktır. 

A punctured tractor tyre

Patlak bir traktör lastiği

Ne yapmalısınız?

Bu aşamada, bunun bir lastik patlağı mı yoksa hava sızdırma sorunu mu olduğunu henüz bilmiyor olabilirsiniz. Sızıntıyı tespit etmek için basit bir tüyo, lastiğe, janta ve supaba sabunlu su sürmektir.  

Örneğin, supapta bir hava kaçağı tespit ederseniz sorunu çözmek için sıkıştırmak yeterli olabilir. 

Diğer durumlarda, lastiği uzman bir gözle daha yakından inceleyecek ve onun tamir edilip edilemeyeceğini değerlendirebilecek bir tarım lastiği uzmanına danışmak en iyisidir. 

Gelecekte lastik hasarını nasıl önleyeceğinize dair bazı tavsiyeler.

Lastik patlağı ne zaman tamir edilebilir?  

Bazı durumlarda, traktörünüzün lastiği patlamış olsa bile onu onarmak mümkündür. Maruz kaldığı agresifliğin türüne, kesik bölümün uzunluğuna ve derinliğine ve nerede bulunduğuna bağlı olarak, lastik uzmanı size lastiğinize ikinci bir şans verilip verilemeyeceğini söyleyebilecektir. 

Diğer durumlarda, onarım imkânsız olacak ve lastiği değiştirmeniz gerekecektir. 

Tyre puncture: Repairable damage

Lastik patlağı: Onarılabilir hasar

Onarılabilir Hasar

Aşağıda, patlak bir lastiğin normalde tamir edilebileceği durumların bir listesi yer almaktadır. 

- Diş bloklarında örneğin lastiğe sıkışmış metal kalıntıları gibi kesik veya agresiflikler.
- Lastik sırtında kesik veya agresiflikler.
- Lastiğin iç tarafında küçük delikler. 
- Yan duvarda, daire çevresine dik hafif kesikler 

İşte onarılabilir hasarlara dair bazı fotoğraflar: 

Repairable damage: tyre tractor example1

Repairable damage: tyre tractor example1

Repairable damage: tyre tractor example2

Repairable damage: tyre tractor example2

Repairable damage: tyre tractor example3

Repairable damage: tyre tractor example3

Tyre puncture: Non-repairable damage

Tyre puncture: Non-repairable damage

Onarılamayan Hasarlar

Aşağıdaki durumlarda, lastik patlağı tamir edilemez veya tamir edilmemelidir

• Teknik nedenlerden dolayı veya onarım işlemi uygun maliyetli olmayacağı için. 
• Lastiğin iç tarafında geniş, derin kesikler varsa.
• Çevresel yönde yanak hasarı varsa. 
• Topuk bölgesinin çevresinde hasar varsa.
• Radyal yarılmalar varsa. 

İşte onarılamayan hasarları gösteren bazı fotoğraflar: 

Non repairable damage example1

Non repairable damage example1

Non repairable damage example2

Non repairable damage example2

Non repairable damage example3

Non repairable damage example3

Patlak lastik nasıl tamir edilir? 

Bu videoda, bir uzman size tamir edilebilen/tamir edilemeyen patlak lastiklerin somut örneklerini ve de bir onarımı nasıl gerçekleştirdiğini adım adım göstermektedir. 

Is my agricultural tyre repairable? Report

Patlak bir lastiği onarmanız mı gerekiyor? Tarlanızın yakınında bir uzman bulun. 


Daha fazla tavsiyeye mi ihtiyacınız var? Lastik hasarı ve aşınma kılavuzumuzu keşfedin

Güncel olmayan bir Web Tarayıcısı kullanıyorsunuz.

Web sitesi tarafından desteklenmeyen bir tarayıcı kullanıyorsunuz. Bu, bazı işlevlerin amaçlandığı gibi çalışmayabileceği anlamına gelir. Bu durum, sitede gezerken garip davranışlara neden olabilir.

Bu web sitesinden tam olarak yararlanmak için aşağıdaki tarayıcılardan birini kullanın veya yükseltin/yükleyin

Firefox 78+
Edge 18+
Chrome 72+
Safari 12+
Opera 71+